Siberiantiger Posted August 9, 2008 Posted August 9, 2008 Hei! På min bil har vindusviskeren på bakruten (stasjonsvogn) begynt å stoppe rundt 4 - 5 cm fra der den burde ligge, slik at den ser ut som den står litt på skrå.. Hva er galt og hva kan man gjøre med dette? Hvis jeg "bryter" viskeren på plass fra den stillingen, så vil den likevel stoppe på feil plass neste gang den visker over ruten. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Guest Trouble-maker Posted August 23, 2008 Posted August 23, 2008 armen har ikke bare løsnet å blitt hengende på feil plass da? men går den for langt andre veien da? eller går den normal og kun stopper feil? er det som det siste så er motoren brendt i strømbanen og må byttes...
Siberiantiger Posted August 23, 2008 Author Posted August 23, 2008 armen har ikke bare løsnet å blitt hengende på feil plass da? men går den for langt andre veien da? eller går den normal og kun stopper feil? er det som det siste så er motoren brendt i strømbanen og må byttes... Den går som normalt.. Det er vel sånn vern mot nettopp å brenne motoren på slike biler... har jeg hørt. Noen sier det bare er treghet, at det må smøres.. jeg har ennå ikke forsøkt å gjøre det.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Guest Trouble-maker Posted August 23, 2008 Posted August 23, 2008 om den går normalt hele veien så er den ikke fast. når den stopper på et sted vil det si at den mister holde strømmen, og vil ikke starte igjen føre den får signal strøm. dvs at en strømskinne ikke fører strømmen og da er enten motoren brendt (som også skjer på nyere bilere) er har det kommet fukt inn i denne...
Recommended Posts