Jump to content

Hvor får man tak i feilkodeleser, evt hvordan lage?


KooPa

Recommended Posts

Har lett gjennom eBay og klarer ikke å finne feilkodeleser til Mondeo'n. Mulig jeg som søker helt feil.. Noen søketips eller tips til eBay selgere eller firmaer som selger dette, som i tillegg sender til Norge hadde vært topp.

 

Evt om noen har en link til en guide om hvordan man lager en slik selv..

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Quadrat
Har lett gjennom eBay og klarer ikke å finne feilkodeleser til Mondeo'n. Mulig jeg som søker helt feil.. Noen søketips eller tips til eBay selgere eller firmaer som selger dette, som i tillegg sender til Norge hadde vært topp.

 

Evt om noen har en link til en guide om hvordan man lager en slik selv..

 

Hvilken Mondeo gjelder dette? Har kjøpt meg 3 forskjellige typer for å finne ut av noen problemer med en MK1. Ingen av disse leserne, hvorav 1 var PC-basert, klarte å kommunisere med bilen. Ihvertfall 2 av dem(begge støtter CAN-bus) fungerer fint mot MK3. Den enkleste av dem støtter OBD2/EOBD, men vet ikke om jeg egentlig fikk kontakt med MK3-modellen med den. MK2 vet jeg ikke noe om,, men vil tro du møter samme problem som med MK1.

 

ALLE 3 er kjøpt rimelig gjennom eBay, men har du en MK1, så blir det litt trøbbel å få det til, men det skal VISSTNOK gå ved å koble in en 2,6 kohm's motstand mellom 2 pinner i en av kontaktene.

 

Kan legge ut noen linker til eBay-sider om du er interresert.

Link to comment
Share on other sites

Til mk1 så får man nok ingen obd2 leser til nei da den bruker eec-iv hjernen som ikke støtter dette i det hele tatt. Før 95 så kan man få tak i en tester med ei lysdiode som blinker(telle blink for å finne riktig feil kode). 95- Har de valg å fjerne denne koblingen og man må på disse koble inn en ekstra ledning på hjernen for å få til lysdioda. Uten om dette så er det bare dyrt utsyr som ford bruker som kan lese av feilkoder på mk1.

Edited by zanor
Link to comment
Share on other sites

Har lett gjennom eBay og klarer ikke å finne feilkodeleser til Mondeo'n. Mulig jeg som søker helt feil.. Noen søketips eller tips til eBay selgere eller firmaer som selger dette, som i tillegg sender til Norge hadde vært topp.

 

Evt om noen har en link til en guide om hvordan man lager en slik selv..

Mye rart her , men kanskje ikke sånn som du trenger ?

 

http://www.bildiagnosebutikken.no/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...