Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har plutselig fått problemer med at jeg mister frostpluggene mine.. Mista en når motoren var nybygd i fjor, men fikk satt inn en skikkelig og skjedde ikke mer..

Men nå er det tilbake, bakerste av dem på siden som detter ut.. Skjedd 3 ganger på 3 dager nå, da 2 frostplugger og 1. varmeelement..

Har grådyse oppsett og 205blokk.. Har lada 1,6bar siden i fjor, men stilte opp til 2bar nå, da det flytter på seg :P Men da begynte problemet..

Kan spinne å herje på 1,2 og 3. gir uten problemer, men med en gang jeg lader litt på 4 gir så blir dem borte! Hva er problemet? Flekser blokka så utrolig mye? Ikke noe spesielt trykk i vannet eller noe sånn så..

 

Noen som har vært borti det samme?

Edited by ford
Posted

Sikker på at du ikke har trykk i vannet da?

Har du kontrollert for toppakningsbrudd, sprekk i blokk/topp o.l.?

 

Høres ut som du pusher 205blokka litt når slike problemer oppstår da..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Guest Red Devil
Posted

sveis dem fast! forsterker du blokka litt også.. hehe :)

Posted

Er ikke trykk i vannet nei.. Bruker ikke noe vann, er ikke vann i olja og ikke olje i vannet.. Bilen funker veldig veldig bra, helt til ladetrykket ble stilt opp, bilen går jo like fint, men dem dumme frostplugga blir jo borte da :P Så skal ikke være noe galt med den sånn ellers..

Løsninga er vel 200blokk i vinter :P

Posted

ja sveis.. NOT støpejern . ta ut pluggen ta en STOR pipe bank den inn i pluggen så du utvider kantene en del da blir den trang å slå inn men sitter meget bra gjørde det på min xr3turbo som spytta frostplugger.

ESCORT RST/ Sierra IST

Guest Red Devil
Posted

sveis funker kanll det.. veit om flere som har gjort det og det holder.. støpejern kan fint sveises i det.

Posted (edited)

Vil nok anbefale å bytte til 200blokk ja.

Har ladet over 2 BAR i snart 10000km jeg nå, uten problem.

Og har blitt kjørt med bra med trykk tidligere også.

Har aldri vært borti slike problemer som du beskriver på min :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
Vil nok anbefale å bytte til 200blokk ja.

Har ladet over 2 BAR i snart 10000km jeg nå, uten problem.

Og har blitt kjørt med bra med trykk tidligere også.

Har aldri vært borti slike problemer som du beskriver på min :)

Jaa, har en 200blokk liggende i garasjen, så er bare snakk om å få rota seg til å bygge ny motor :P

Men syns bare det er rart.. Aldri hørt at folk sliter med dette problemet.. Og skal jo litt til for at dem skal forsvinne :huh:

Guest TorYngve@Racefix
Posted

Har nettop opplevd dette i en Transit jeg nylig satte Cosworth motor i. Der brukte jeg en std topppakning sammen med O-ringer i blokka, men etter litt optimistisk lading røk pakningen og jeg kjørte trykket i kjølevannet. Bytta pakning og alt ok, for så å oppleve at en frostplugg spratt ut. Banket inn en ny og den har holdt greit ettersiden så jeg regner med at skaden skjedde idet den første pakningen røk......

 

Pleier smøre et tynt lag med Permatex på de, har aldri opplevd dette før...

Posted

Er hverfall ikkje blokka som flexer... tipper på høgt trykk i vannet...kun med harde belastninger som på 4gir som du seier,,, er vel ikkje stålpakning på den?? vist du bruker gammle frostplugger so kan ogso dette vere grunnen, men som du beskriver her at fleire forsjellige detter ut so er det ikkje tilfeldig.... ville sjekka toppakning ja......

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...