Jump to content

hvilken olje på diffene?


Vebba

Recommended Posts

Hvilken olje skal det være på diffene på en F-250? Og hvor er det mulig å få taki deler til en slik bil? På f.eks mekonomen har de ikke bilen i systemet sitt engang.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Fylte på med grønn kardang olje jeg på min.

Og atf olje på fordelingskassen

 

Kjøpte deler fra disse.

http://www.amerikanskebildeler.no/contact_...2tkun0tkcmq5cr6

 

Kanon service. bestilte delene på osnsdag. Hentet de på posten i dag ;)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Hvilken olje skal det være på diffene på en F-250? Og hvor er det mulig å få taki deler til en slik bil? På f.eks mekonomen har de ikke bilen i systemet sitt engang.

 

 

Står i instruksjonsboka til bilen din hva din bil skal ha av olje i bakakslingen, og hvilken olje du skal ha på kommer an på om du har en vanlig åpen aksling, eller om du har en med sperre, og hvilken type sperre du har i akslingen din.

Og det er ingen probemer med å få deler til din bil her i Norge, Aarnes, Steinar Stolen, 4x4 Supply og Ford er blandt dei som skaffer deler til din bil.

Og siden du er i trøndelag, så har du jo US Autoparts på Tiller, og sikkert flere i området der oppe, men det er jo bare å stikke innom nærmeste Narvesen og kjøpe bladet Amcar, der stå det haugevis av annonser fra firmaer som selger deler til amerikanse biler

Edited by BossCat
Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at jeg har ingen bok på bilen min. Fikk kommentar på oljelekkasje på differ og fordelingskasse på eu-kontroll, så det kan være fare for lite olje der etter hvert...

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Da bør du stikke innom et verksted som driver med amcars, så dei kan stikke hue under bilen din og se om du har vanlig åpen, eller om du har sperre på akslingen din, eller dei kan se på option lista i bilen din, står også der hvilken aksling du har

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips ;) Bli vel en shoppingrunde når lønna kommer ser det ut til :P

 

Med det samme jeg har muligheten, så må jeg spørre:

Er det mulig at jeg har 250hk i bilen min? I vognkortet står det 185kw, noe som tilsvarer ca 250hk. Har ikke sett eller hørt om en slik modell uten turbo med så mye hester, så jeg er jo litt i tvil selv. Noen som kan komme med en endelig bekreftelse eller avkreftelse? Og hvofor står det da 250hk i vognkortet mitt.....?

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...