b1rken Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 Når det regner ute, eller kjører på veldig våte veier så skjer det noe merklig. Tror kansje det har skjedd når det har vært tørt også, nesten bare når det regner/vått. Det som skjer er at bilen nykker noe sykt til tider. Den går helt fint, kjører helt fint, og så plutselig begynner den å nykke. Ikke slik av/på gassen nykking som mange sliter med, men den kan finne på å nykke skikkelig når jeg holder pedalen i samme posisjon hele tiden for å holde fartsgrensene. Føles ut som det er motoren som har fått problemer når det skjer. Og så hvis jeg trør gassen i gulvet, så skjer det ingenting, gir jeg litt gass så skjer det heller ingenting. Den ligger bare å tuller. Men plutselig så kommer den, og blir helt normal igjen. Før den begynner å tulle igjen etter 10 minutt f.eks. Jeg har sjekket antispinn, ledning fra pedal til antispinn, og fra antispinn til spjeld. Alt fungere fint. Har også smurt opp antispinnen for sikkerthetsskyld.
b1rken Posted October 20, 2008 Author Posted October 20, 2008 Der sier du noe. Jeg tror faktisk jeg byttet ut de forholdsvis nye pluggledningene med noen fra delebilen i et desperat forsøk på å få vekk den normale mondeo nykkingen som jeg fortsatt ikke er kvitt. Men den tullet ikke da, men jeg tror ikke det regnet på en stund heller. Skal prøve å få byttet tilbake til de andre pluggledningene
b1rken Posted October 21, 2008 Author Posted October 21, 2008 Jeg brukte visst de pluggledningene som var nyest. Så da prøver jeg og bytte plugger først
Guest Trouble-maker Posted October 25, 2008 Posted October 25, 2008 bensinpumpe.. pumpen går kanskje varm og klarer ikke levere nok bensin en liten periode.. hadde noe av det samme på cosworthen min da jeg kjørte med e pumpe (pen kjøring) merket ikke noe/eller lite til dette da jeg brukte begge pumpene....
b1rken Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 Vil nå konstantere at den tuller bare når det regner/er vått.har også en greit stor vannlekasje inn på passasjersiden framme, og bak, på gulvet bak passasjersiden hvis det har noe betydning. Men altså, når den regner, blir hele bilen retard.
Recommended Posts