Guest kjenner86 Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Kjøpte meg en Sierra 2L 93 mod sedan som dele bil, mens jeg lå å demontere la jeg merke til at jeg hadde skrudde akslinger inn i diffen...Jekket opp bilen å det viser seg at det sitter diffbrems på den ( sperre ) jekket den ned å tok en kjøre tur. å jo da, den har ingen problemer med å dra med seg begge hjulene. uansett underlag. Det teite er at jeg ikke har brukt får den, bilen jeg pusset opp er nå solgt, å nå ligger diffen i garasjen med skrudde akslinger. Jeg har aldri lest eller skjønt alle disse nr som står på diffen, jeg er i utgangs punketet en bmw sjafør ( som også har sperre ;-) kan noen hjelpe meg å finne ut hva slags diff å % brems? eventuelt hva den er verdt. skrev ned alt som sto på diffen, håper noen her skjønner mer en meg ang disse tallene. F1%9-11-920241A83B64025BE833G-4033-BAD04BA Noen som ble klok på dette? ikke jeg i hvertfall.
dohcboy Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 se på en av skruene til baklokket, der skal d stå bla utveksling osv, et lite metall blekk er festet i ene skruen Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest kjenner86 Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Da ha jeg vært ute å pussa litt på den greia som satt festet med en skrue i bak lokket. Er litt leit å se hva som står her, men skal prøve å legge ut det jeg har klart å få fram hittil.. 87BG AA så ser det litt ut som om det er en A til. 3 så er det 6 eller 0. 2 A2M020603 sånn her syntes jeg det ser ut. 87BGAA362AM020603 skal se om jeg ikke får fram noe som er mer tydelig. håper noen kanskje kan ha en ide alerede om hva dette kan være får en diff,
dohcboy Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 hehe.. da er d ihvertfall 3.62 utveksling på diffen da Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest kjenner86 Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Ja da vet vi hvilken utveksling det er hehe. må vel være mulig å finne ut noe om denne, på bmw taster man bare in dele nr hos b.l.a GSbildeler, å vips så kommer hele historiken om delen opp, er ikke noe sånt på ford da? fikk en pm herfra der det var en kar som sjekket opp understells nr å fant på den måten ut utvekslinga som stemmer med det som ble sagt her, men han fant ikke ut noe mer en det siden han ikke fant noen ting på alle de andre tallene jeg har oppgitt her. selg den til meg Den blir vel solgt den passer ikke akkurat bolt on på bmw ;-) men skulle gjerne vist hva jeg har/selger. liker ikke å selge ting jeg ikke vet hva er hehe. kanskje det bare er noen som har en skrudd diff de har sveisa eller noe sånt. greit å vite at det er en orginal sperre
dohcboy Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 hadde du skivebrems bak da?, ble levert som ekstrautstyr med diffbrems på is bla i 86, så vil tro at man fikk levert det videre opp igjennom åra til resterende modeller. tipper d er samme diffen som på xr4x4 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest kjenner86 Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 (edited) Tromler bak, akslingene hadde "avtagbare" driv knuter igjennom navet hvis du skjønner hva jeg mener, å så skrudd inn i diffen med no torks. satt på en 93 mod sedan. 2L doch 2wd Edited November 19, 2008 by kjenner86
dohcboy Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 jada, skjønner, fins bare to typer drivaksler på sierra, stikk akslinger eller skrudde akslinger.er ikke mange som har skrudde akslinger og trommelbrems,faktisk veldi skjelden.sett d en gang før på ei dohc 4x4 stasjvogn Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Guest kjenner86 Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 okey hehe. har kun sett på bakstillinga på 2 sierraer før, en stv å en sedan begge står på gårdsplassen min. Er det mulig at denne har blitt levert sånn i fra fabrikk? med tromler å skrudde akslinger sperre osv? eller er det mer sansynlig at det har vært en tidligere eier å ordna litt her? kanskje han har hatt noen planer får bilen med tanke på litt hard kjøring, er en del effekter her med sota lamper,hvite instrumenter,senking,green filter osv. så det kan vel kanskje hende at det har vært en liten sierra fyr å skrudd litt.
Guest kjenner86 Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 sto i utstyr`s lista at bilen er levert med sperre ;-)
Torgeir B Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Sånn options som en kunne velge da man kjøpte den. Både BMW og Opel hadde det som valgfritt ekstra utstyr før ivertfall. 86 3dr IS
Guest kjenner86 Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 Kan sikkert stemme det ;-) har det på bmwèn min også, noen som vet % på denne? eller klarer å finne det ut? Hvis noen har brukt får denne får de gi lyd i fra seg, jeg får ikke brukt den til noe som helst, alt vi vet om diffen står i denne tråden, er ikke allverden men har i hvertfall utvekslinga hehe
Recommended Posts