Jump to content

klakk lyd under aks. og motorbrems


Guest e_scorpio2,9I

Recommended Posts

Guest e_scorpio2,9I

Hei, ja som overskrften sier så får jeg jeg en klakk lyd når jeg akselerer og når motoren bremser på gira, ikke når farten er stabil og klakkinga kommer fortere når farten øker. Mistenker at det er mellomakslingen? I så fall er det no farlig å kjøre bilen?

 

Takker for svar.

Edited by e_scorpio2,9I
Link to comment
Share on other sites

Hei, ja som overskrften sier så får jeg jeg en klakk lyd når jeg akselerer og når motoren bremser på gira, ikke når farten er stabil og klakkinga kommer fortere når farten øker. Mistenker at det er mellomakslingen? I så fall er det no farlig å kjøre bilen?

 

Takker for svar.

 

Høres ut som oppheng til mellomakselen, og farlig... tja, kan jo ryke, lettest og kjappest med en tur til hoggern og finne en ny en, eller bytte hele opphenget.

 

Fremre del av mellomaksel er også laget av gummi, og er den som tar imot "dreimomentet" når du gir gass, eller slakker av, og om den ryker på en av boltene, så vil du merke dette kraftig ved igangsetting, og noe ved bremsing..

 

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Guest e_scorpio2,9I
Høres ut som oppheng til mellomakselen, og farlig... tja, kan jo ryke, lettest og kjappest med en tur til hoggern og finne en ny en, eller bytte hele opphenget.

 

Fremre del av mellomaksel er også laget av gummi, og er den som tar imot "dreimomentet" når du gir gass, eller slakker av, og om den ryker på en av boltene, så vil du merke dette kraftig ved igangsetting, og noe ved bremsing..

 

 

Haakon

 

Ok. er det no spesielt vanskelig å bytte det, noe jeg må tenke på? Eller er det bare å skru i vei? En kompis av meg har en mellomaksel liggende men den er fra en 2liter ohc, har også funnet en komplett mellomaksel på høggern, men den er igjen fra en 2,4. Er dem like på 2,9?

Edited by e_scorpio2,9I
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...