Jump to content

Noen som leste vg i dag?


Vebba

Recommended Posts

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=555080

 

Her kommer vg med gode tips til hvordan du skal kjøre/reagere på vintersføre hvis bilen skulle finne på å skli. Tror dem...

 

Mister du grepet i en sving, uansett om det går rett frem eller rumpa slår ut skal du tråkke inn klutsjen, bremse og konsentrere deg om å styre gjennom svingen.

 

Skummelt å gå ut i avisene med slik "lærom"! Folk flest har jo ikke råd til biler med alt drit og lort, så vi kjører rundt på biler uten abs eller noenting. Da er jo det siste du skal gjøre å bremse...

 

Du kan slippe opp bremsen når du kjenner at situasjonen er under kontroll.

 

Slipp bremsen når du har havnet i grøfta :P

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Tja prøv det der med en 4x4.. Er jo forskjellige kjøremåter ved de forskjellige drivlinjene! en framtrekker som går rett fram vil nå jeg nappe i brekket tvert.. sladder den er det bare å gi mere gass så drar den seg jo dit du vil. Bremsa er ihvertfall det siste jeg rører.. Alt for lite glattkjøringsopplæring under kjøreopplæringen vil jeg påstå. Eneste måten å lære på er jo å prøve, så sitter det hvis det skjer noe. Tviler på noen husker hva de leste i vg i det de går rett i grøfta.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

bil for vg-leseren og 90% av norgesbefolkning (kansje 99%) er bilen et utroli farlig og skummelt transport middel som skal kun brukes for å komme seg fra A til B. Og som er livsfarlig å bruke på snø.

 

for oss andre (1%) er det ***** morro med snø :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...