Jump to content

Mulighet for mer "omp" i en 1.4 gasser motor...

Recommended Posts

Guest stampede
Posted

Hei...

Har nettopp byttet Sierra VIP'en min med en 88 Karmann Cab med 1.4 :oops: motor. Er det noen som helst mulighet til å få litt mer "omp" i denne motoren. Veit det muligens høres sykt ut men jeg måtte bare spørre.

PEK

Posted

Er vel ikke et veldig godt trimmings-utgangspunkt den motoren ;) men et luftfilter og et litt grommere eksosanlegg kunne jo hjulpet noe, skal du ha mye mere hk, ville jeg satset på et motorbytte.

Posted

Det koster fort en god slump penger å begynne å trimme, og rs-turbo moteren passer rett over, er det jo kanskje et bedre alternativ!? :) Ser jo stadig vekk skadde rs-turboer som stampes billig, er ofte mye stasj som følger med de også!! Men du kan jo gå standard veien med eksos og luft-filter, kanskje kjøpe en Ecotek valve... Kvasskam hjelper deg sikkert også på vei! Vet ikke om toppen passer over fra rs-turbo, men om den gjør, så kan det vel hende du finner en som er gjort litt med...

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Guest stampede
Posted
Ser jo stadig vekk skadde rs-turboer som stampes billig, er ofte mye stasj som følger med de også!!

Hei...

Hvor leter jeg for å finne RS turbo'er som skal skrotes. Finnes det noen hoggere som har "spesialisert seg" på denne type biler?

Posted

Vet ikke om noen huggere, det blir uansett mye dyrere. Men har ofte sett dem i Billisten og på qxl....

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Guest RsTurboKim
Posted
jeg tror faktisk at det lønner seg å lete i danmark eller sverige etter vrak biler. der får du dem veldig billig og om jeg ikke tar feil kan du bare ta med deg bilen hjem uten at du må betale noen moms eller toll. Eller du kan gå inn på NBF.No tror jeg. det er en database over bilhuggerier

Så lenge bilen er vrak og du ikke skal ha skilter på den så koster det deg ingenting....