Jump to content

Tuning

Recommended Posts

Guest Fokus08
Posted (edited)

Er det noen som har erfaring med tuning av 2,0 tdci?

Hvordan blir kjøreegenskapene og dieselforbruk i forhold

til før ?

Bilen min er en 2008 mod Focus, titanium, og jeg vurderer modifisering.

Jeg har snakket med herr Karlsen Turboteknikk og han sa at 170 hk og

ca 385 nm var det han så på som fornuftige tall etter remap.

Edited by Fokus08
  • 2 weeks later...
Guest Fokus08
Posted

Nå er det gjort!! Siden ingen kom med innspill eller hadde noen erfaringer har jeg fått det nå, og det kan anbefales.

Førsteintrykket var at det bilen virket litt kjedelig å kjøre, men når jeg så på fartsnåla så jeg at dette gikk unna.

Trekkrafen(momentet) er nå virkelig bra men det føles som om turboskyvet er borte. I steden er skyvet der fra lavere turtall og hele veien opp.

Bilen er nå mer behagelig og har mer å rutte med ved forbikjøringer.

Guest Fokus08
Posted
ja og garantien din gikk ut vinduet.

Ja mulig det, men livet er for kort og jeg lever kun en gang. Dessuten er det kjedelig å alltid være fornuftig. Dersom jeg ikke skal ha det gøy nå, når da.........? he , he

Moro å høre.. Har du vurdert å ta den på rullene?? Vært moro å sett hvor mye du fikk ut av den.. Hva var prisen hos Karlsen da?

Det har jeg vurdert en måling og kommer tilbake med tall senere. Prisen er 6800 kr.

Posted

Holdt på å chiptune Focusen (2,0 TDCi) vår her i fjor jeg også hos Flissundet Motorservice, og da var det vel 165-170hk og rundt 380nm jeg kunne regne med men blei aldri til det siden jeg heller kjøpte meg Cosworth. Uansett så målte den 139,5hk og 321,7nm når den var på rulla hos TEF Racing, helt original. Maks moment ved 2100rpm og maks effekt ved litt over 3800rpm.

Ville heller ventet med effektmåling på rulle til klubben skal ha bremsetreff seinere i år, da betaler du under tusenlappen istedenfor det sjudobbelte ;)

Guest Fokus08
Posted
Holdt på å chiptune Focusen (2,0 TDCi) vår her i fjor jeg også hos Flissundet Motorservice, og da var det vel 165-170hk og rundt 380nm jeg kunne regne med men blei aldri til det siden jeg heller kjøpte meg Cosworth. Uansett så målte den 139,5hk og 321,7nm når den var på rulla hos TEF Racing, helt original. Maks moment ved 2100rpm og maks effekt ved litt over 3800rpm.

Ville heller ventet med effektmåling på rulle til klubben skal ha bremsetreff seinere i år, da betaler du under tusenlappen istedenfor det sjudobbelte ;)

Takk for tipset, det høres bra ut!!