viceguy Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 (edited) Har byttet batterisko og renset batteripolene i helga, nå har jeg følgende symptom at parklysa ikke virker på første stilling på lysbryteren (har heller ikke instrument belysning). Har ikke sjekket sikringene enda da jeg syns det er snodig at begge skal ha røket samtidig. Lysa lyser når jeg setter bryteren i stilling for venstre og høyre side, jeg får også satt på både grøftelysa og tåkebaklysa, så da kan jeg vel egentlig elminere feil i bryteren. Lurer på om det er noen tynne ledninger forran koblet på batteriet som har noe med parklysa å gjøre og om den ikke har skikkelig kontakt (noen ford ansatte som veit?), det sitter også en slags boks forbundet med batteriet på min bil.. på pluss siden... hva slags funksjon har den? Kan også nevne jeg har baklys og parklys både når jeg bruker bare kjørelysa (bryteren i av stillling) og når jeg vrir bryteren over på nærlys. Bilen det er snakk om er en 96 Mondeo GLX med A/C, manuell gir, er takknemmelig for alle svar som kan få dette problemet løst. EDIT: Løste problemet med et lite dunk på lysbryteren EDIT2: Trodde dette var løst, men i kveld er det likedan.... voltmeter vise 12.5V når jeg parkerte hjemme nå før jeg stoppet motoren, klarer ikke å dra motoren igang igjen HJELP!!!! Edited January 13, 2009 by viceguy
viceguy Posted January 13, 2009 Author Posted January 13, 2009 Testa å starte bilen nå i kveld, parklysa virker fortsatt ikke på bryteren. Var så vidt starteren orket å dra motoren rundt intil steroen slo seg på (den gjør det noen ganger automatisk) virket lissom som om starteren fikk mere sprut når forsterkeren slo seg på... det henger ikke på greip det vet jeg, men bilen startet i allefall. Så da lurer jeg på om dette rett og slett kan være dårlig jording til motoren.... eller dørlig pluss kabel til starteren???? Har ikke noe ekstra batteri eller kondis til Stereo, kjører med standard batteri og dynamo. Er himla forvirra og oppgitt nå ja
Recommended Posts