Jump to content

Recommended Posts

Posted
Spm........

HVor mye bedre rattutslag er det på en 2wd i forhold til en 4 wd??

er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ??

Posted
er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ??

 

mulig du har rett kjell, da jeg tenker meg om....

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Posted
er vel ikke tannstanga det kommer ann på... det er vel spindla,så endeledded havner lengre ut på 4x4 ??

Må være i tannstanga forskjellen ligger.Når man setter på vanlig tannstang uten servo på Cosworth 2wd så får man mere rattutslag fordi om spindler og endeledda sitter på samme plass.

Guest Jorgen_g_h
Posted
får du for mye svingradius på cosworth så butter felgen i stabstaget

 

Setter du på spacer slipper du det.. hehe.. jeg skal borre i spindla flytte endeleddet lenger inn= mye bedre svingradius å kjøre med 25mm spacere, men spørs jo hva du skal bruke bilen til da..

Guest Jorgen_g_h
Posted
har du sjekket hvor mye lengre inn man kan borre hull? dette hørtes ut som en god plan:)

 

Hvertfall halvvere lengda.. skal borre så langt inn jeg kommer jeg tenkte jeg.. har ikke målt det bare sjekket sånn grovt.. men jeg borrer langt inne..

 

spacer er veldig nødvendig da kan du si.. haha

Posted

hehe.. nei kjører ikke me spacer :P men da jeg satte på escort cossi felgan på ISTn min så sto d bankelodd på innerkanten å dem tok i stabstaget :P

 

ang den borringa.. trur du bør sveise igjen hullet da som er der fra før av. med tanke på avstivninga

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Guest Jorgen_g_h
Posted
hehe.. nei kjører ikke me spacer :P men da jeg satte på escort cossi felgan på ISTn min så sto d bankelodd på innerkanten å dem tok i stabstaget :P

 

ang den borringa.. trur du bør sveise igjen hullet da som er der fra før av. med tanke på avstivninga

 

Selvfølgelig skal jeg det.. det sier seg jo selv det da..

Posted
Må være i tannstanga forskjellen ligger.Når man setter på vanlig tannstang uten servo på Cosworth 2wd så får man mere rattutslag fordi om spindler og endeledda sitter på samme plass.

det er sant,men det er en helt annen tannstang,å den er beregnet på at endeledda skal sitte lenger ut... så den er andeledes for og beholde rattutslaget.. men det er jo ikke noe tema,siden jeg regner med at christer ikke gidder å kjøre uten servo ;)

  • 9 months later...
Posted (edited)

passer 2wd og 4wd tannstengene om hverandre? hvis så, hva som er forskjellen?

 

søkte litt mer. er visst avstanden mellom feste hullene. ;) , er ikke tilfeldigvis noen som vet målene (ca) mellom festene på 2wd og 4wd?

Edited by viggo

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Posted
passer 2wd og 4wd tannstengene om hverandre? hvis så, hva som er forskjellen?

 

søkte litt mer. er visst avstanden mellom feste hullene. ;) , er ikke tilfeldigvis noen som vet målene (ca) mellom festene på 2wd og 4wd?

 

nei, innfestningen på traværsen er forskjellig..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

er også mye mindre utslag på tannstanga på cosworth. bytt til tannstang ifra sierra IS med servo så hjelper det mye.. da blir det som sierra uten servo.. bare med servo :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...