Jump to content

ventiltikk...og lav vanntemp


mk-1

Recommended Posts

Lurte på om noen her har opplevd at motoren høres ut som en diesel når man starter den opp spesielt når det er kaldt.

høres ut som alt bytter plass i et min eller så... så blir det stille og motoren kan knapt høres..

dette gjelder en 95 mod mk1 2,0.stv

 

skiftet olje og filter, for en mnd siden..

helte da også på en flaske med STP oljetilsettning. ( har brukt denne på andre biler uten noe tull av den grunn).

 

Det som forundrer meg mest er at etter jeg hadde i STP oljetilsettningen så datt driftstemraturen på bilen betraktelig.

nå er jo forden kjent for å ha et solid område innenfor "normal"... :rolleyes: ...

 

så til å begynne med så lå den rett innenfor normalen, men etter stp"n så ligger den faktisk jevnt i bunn av den første brede streken..

 

og helt til slutt.....

synes ikke bilen går videre bra...136hk, er jo ikke råflott men synes jeg må gire ned fra 5 til 4 litt for ofte. er liksom ikke noe drag ved forbikjøring selv om jeg går helt ned til tredje gir...

 

ble litt av vært det gitt.... men takker for alle svar......

Link to comment
Share on other sites

Lurte på om noen her har opplevd at motoren høres ut som en diesel når man starter den opp spesielt når det er kaldt.

høres ut som alt bytter plass i et min eller så... så blir det stille og motoren kan knapt høres..

dette gjelder en 95 mod mk1 2,0.stv

 

skiftet olje og filter, for en mnd siden..

helte da også på en flaske med STP oljetilsettning. ( har brukt denne på andre biler uten noe tull av den grunn).

 

Det som forundrer meg mest er at etter jeg hadde i STP oljetilsettningen så datt driftstemraturen på bilen betraktelig.

nå er jo forden kjent for å ha et solid område innenfor "normal"... :rolleyes: ...

 

så til å begynne med så lå den rett innenfor normalen, men etter stp"n så ligger den faktisk jevnt i bunn av den første brede streken..

 

og helt til slutt.....

synes ikke bilen går videre bra...136hk, er jo ikke råflott men synes jeg må gire ned fra 5 til 4 litt for ofte. er liksom ikke noe drag ved forbikjøring selv om jeg går helt ned til tredje gir...

 

ble litt av vært det gitt.... men takker for alle svar......

 

 

kan være tilfeldig dette her også da, tviler på at det har noe med den tilsetningen å gjøre, bytt termostat, og sjekk for vaakumlekkasje under coilpakke, eventuelt ny LMM

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

skal bytte termostat og sjekke det med vacum,,

 

Da har bilen også fått for seg at den ikke vil dette ned på turtall før jeg har stoppet helt opp

turtallet ligger på 1600/1700 idet jeg trår inn clutchen og går ikke ned før jeg har stoppet og stått stille noen sekunder

(vet ikke om dette kan ha med at tempen på den ligger så lavt??????)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...