Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

e har en gasser bundel 2L ohc og skal bygge is turbo, åssen komp vill e få hvis e bruker cosworth stempler på gasser råder og veiv? har cosworth råder også ligaens men vet ikke åssen stand di er i siden e hadde råde bank i den motoren di sto i.

 

Takk for svar

Joa

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

Er ikke sikker på komp, annet enn at den blir veeldig lav siden ohc rådene er noe kortere enn cosw rådene. Når det gjelder stempler så er det cosw stemplene som er kortest. 2wd stemplene gir litt høyere komp enn 4wd stemplene.

 

Hvordan ser det ut i lagerbanen på rådene da? Under der rådelagerene sitter.. kan du se om det er tegn til slitasje? Der skal det være helt strøkent uten tegn til noen som helst slitasje. Bare "honeripene" skal synes!

Om det er i orden så bruk dem! Evt kjøp ny den eller de som er ødelagt. De orginale ohc rådene tåler ikke hva som helst av trykk kombinert med turtall!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted
Er ikke sikker på komp, annet enn at den blir veeldig lav siden ohc rådene er noe kortere enn cosw rådene. Når det gjelder stempler så er det cosw stemplene som er kortest. 2wd stemplene gir litt høyere komp enn 4wd stemplene.

 

Hvordan ser det ut i lagerbanen på rådene da? Under der rådelagerene sitter.. kan du se om det er tegn til slitasje? Der skal det være helt strøkent uten tegn til noen som helst slitasje. Bare "honeripene" skal synes!

Om det er i orden så bruk dem! Evt kjøp ny den eller de som er ødelagt. De orginale ohc rådene tåler ikke hva som helst av trykk kombinert med turtall!

 

Ok, det er 2wd stempler e har, vet ikke åssen di ser ut, for di står ennå i den andre bilen min, å den står på vinterlagring så er litt vanskelig å komme til :/ men skal se om e får di ut om ikke så lenge bare få med meg en kamerat så løfter mi bare motoren utav :P

får håpe de rådene er fin form da

 

Går det greit å bruke gasser veiva da?

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
Ok, det er 2wd stempler e har, vet ikke åssen di ser ut, for di står ennå i den andre bilen min, å den står på vinterlagring så er litt vanskelig å komme til :/ men skal se om e får di ut om ikke så lenge bare få med meg en kamerat så løfter mi bare motoren utav :P

får håpe de rådene er fin form da

 

Går det greit å bruke gasser veiva da?

 

Gasserveiva kan du bruke ja...den er lik som IS, og tåler mye.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Posted

Har 85mod gasserblokk med orginal veiv i min bil. Har brukt escort cosw råder og sierra cosw 2wd stempler. Org IS topp med cosw gruppe A pakning. Tåler masse juling!

Men du må ha en sterkere clutch!! Gjerne planslipe svinghjulet for å få frem "friskt" metall i annleggsflaten mot clutchen og for dine egene og passasjerens bein sin sikkerhet så bør du kjøpe ARP svinghjulsbolter, men ikke et must..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted (edited)
Har 85mod gasserblokk med orginal veiv i min bil. Har brukt escort cosw råder og sierra cosw 2wd stempler. Org IS topp med cosw gruppe A pakning. Tåler masse juling!

Men du må ha en sterkere clutch!! Gjerne planslipe svinghjulet for å få frem "friskt" metall i annleggsflaten mot clutchen og for dine egene og passasjerens bein sin sikkerhet så bør du kjøpe ARP svinghjulsbolter, men ikke et must..

okay da setter e ARP bolter på innkjøpslista :P

har en org IS topp nå som er porta, men skal ha FR34 kam itillegg, også skal e dreie av svinghjulet også, har zinter 4 punkt clutch.

 

åssen rådelager bør e bruke? vanlige kobberlagere?

Edited by IceTurbo

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted
Kjøp blybronze. Litt dyrere, men mye bedre

Okay :)

Takker for svara :)

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Posted

Jeg hadde faktisk ikke turt å dreie av det orginale svinghjulet jeg. Er dårlig nok som det er! Ta og gjør et lite søk her inne.. Skal du se om det ikke kommer frem en stygg sak eller to..

 

Jeg gjorde søket jeg. Les igjennom denne!

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...nghjul&st=0

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted
Jeg hadde faktisk ikke turt å dreie av det orginale svinghjulet jeg. Er dårlig nok som det er! Ta og gjør et lite søk her inne.. Skal du se om det ikke kommer frem en stygg sak eller to..

 

Jeg gjorde søket jeg. Les igjennom denne!

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...nghjul&st=0

oy der ble e litt skeptisk på å dreie svinghjulet ja

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...