Jump to content

Oljetykk 24v cosworth?


evenesh

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hei. anb å shimse opp pumpen med 1mm skive på fjøra. da har du bedre kontroll på alt i motoren din.

 

ta av pick up til oljen og der ser du ved siden av hullet inn i pumpa en hylse med gjenger i center. ta en pipe og en lang skrue med skive og evt kontramutter.

 

så trekker du hylsa ut lett. da kommer fjøra fram og. legge shimsen inni enden på hylsa. kan bruke en rund skive med hull i midten og.

 

sett hylsa tilbake i hullet og bruken plast hammer eller noe anna å slå med som ikke lager merker i pumpas pakning flate.

 

Jeg har selv testet en pumpe med 5mm shims. og den lager trykk. selv med 6 stk 1mm hull oljedyser. 10-60w olje. ga den 5bar på tomgang på kald motor. og 7bar på 2000rpm. og økte. varm motor ga den rundt 4.5bar på tomgang.

 

jeg bygget meg en extern olje justerings kontroll på en T-stykke fra oljekjøler. og den hadde en 6bar fjør innebygget. så jeg fikk max 6bar. uansett turtall.

 

helt genialt. da flushet det tilbake til bunnpannen nedkjølt olje fra etter oljekjøler som hjelper til med kjøle olja i motoren.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...