Guest Zerospinn Posted March 28, 2003 Posted March 28, 2003 I dag fikk jeg fylt på litt for mye olje. Det fikk STORE konsekvenser. Jeg måtte fylle pga. en tidligere oljelekasje, så jeg var lei og fylte litt for mye! NÅ angrer jeg! Den tok fyr og flammer. Nå får jeg startet og kjørt med den, men den hakker/hopper på gassen og den blir alt for varm så det begynner å ryke på eksos utgangen fra motor. Hva kan jeg gjøre. Olja er tømt helt nesten.
WingDude Posted March 28, 2003 Posted March 28, 2003 Hmm, den tok fyr og flammer ????Olje som renner ned på eksosmanifilden kan gjøre at det ryker.....Sjekka tennpluggene dine ?Hvis den ikke lekker ut olje på grunn av simringer som er blåst ut er det nok ikke noe alvorlig, men skjønte ikke helt den forklaringa på den fuskinga ??
Guest Zerospinn Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 Jeg tror nok topp-pakningen har gått føyken. Så jeg er nå litt usikker på om jeg skal reparere på verksted, eller bare kjøpe ny motor å sette inn??? Hvor mye koster topp-pakninger ?
RST Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 Topp-pakninga er ikke dyr. Den koster i underkant av 300kr... Men det anbefales jo å bytte bolter også, disse koster vel rundt 500... Det som er dyrest er jo arbeidet, hvis du ikke kjenner noen som jør det for deg... -03 Ford Focus RS -89 Nisan 200SX S13 -90 Nissan 200SX S13.5 -90 Mazda 626 2.0I 16V
WingDude Posted March 29, 2003 Posted March 29, 2003 At en toppakning går på grunn av for mye olje er nok svært usannsynlig, må være noe annet som er problemet.
Recommended Posts