heaamodt Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Her kommer det en liten godbit. Legger ut TuV papirer som godkjenner Ford M serien med 2.3 turbo setter fra May turbo med 188hk. Gjelder modellene 17m, 20m, 26m i alle utførelser/interne modellbetegnelser (sedan/coupe/stasjonsvogn/OSI) ifra 1968 til modellene gikk ut i 1972.Godkjent under forutsettning at fjærbein/bremser/stagstag fra 26m blir brukt.Dette er papirer jeg bare hadde hørt rykter om, lette etter dem i nærmere to år før jeg endelig fant dem. Nå er det jo ikke mange som kjører gammel M og som har evt. går med planer om større motor/turbo etc. men papirene er gull verdt for di få det gjelder.Turbosettet kom fra MayTurbo og ble montert av en av tysklands største merkeforhandlere Schwabengarage og kunne kjøpes "over disk" i tyskland, monteringsbeskrivelse følger og med. H.
351RS Posted March 10, 2009 Posted March 10, 2009 Hehe, virkelig artige papirer ja. Snilt av deg å dele med andre. Dette fulgte sikkert med alle setta som ble laget, men som du sier så er det nok ikke lett å få tak i idag. Si gjerne fra hvis du finner noe lignende til Grænnis åsså, hehe. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Recommended Posts