Jump to content

Sierra is, vingebil look?


haakie

Recommended Posts

Har nå søkt litt rundt, men har ikke funnet eksakt hva jeg leter etter.

Men si du kjøper en 2dørs is fra 1986 eller nedover, hva skal da til for og få den til og se ut som en nokså tro kopi av cosworth?

Og er det noen som vet hvor stor summen blir ca om du skal bygge om?

Mener jeg har fått med meg at du må kappe (?) sideskjørta for og få dem til og passe, er det noe annet som må tilpasses?

 

Og husk at jeg tenker kun utseende messig, interiør osv teller ikke, kun utseende.

 

Ha en fin kveld!

 

Mvh

Håkon!

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Link to comment
Share on other sites

Kun plast som skiller karosseriene ja, men er viktig med rette stuket på understell/hjul for at det skal se 'ekte' ut...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest AndreasWetrhus

Et tips: Ikke gidd. spar heller penga til en vingebil. ser bare dumt ut med en 2.0 forgasser/is eller hva det nå måtte vere, med halv skabbete vingebil styling, trommel bremser bak og velour interiør. Min mening bare... :D

Link to comment
Share on other sites

Et tips: Ikke gidd. spar heller penga til en vingebil. ser bare dumt ut med en 2.0 forgasser/is eller hva det nå måtte vere, med halv skabbete vingebil styling, trommel bremser bak og velour interiør. Min mening bare... :D

Det er jeg fullstendig enig i, men ettersom sierra is er mer tilgengelig for en 18 åring kontra en vingebil, så er det greit og ha en skamfet is til du får spart opp til en vingebil. en gang skal jeg uansett ha vingebil, når skole og utdanning er unnagjort !

Men, slik jeg har forstått det er det altså bare plastikk som er forskjell. Vinge, skjørter, fangere, grill og panser.

Hvor mye koster en slik ombygging?

Og en ting til, ser på vingebilene at di er breiere over hjulbuene, dette må da vel også gå an og få tak i?

695371.jpeg

-Sierra Cosworth 89' 2wd

Link to comment
Share on other sites

Synes det er fetere med en bil som går bra og ser litt slapp ut, enn en som ligner en cosworth og går som en org is. Bruk heller penga på en turbo er mitt råd. Får mye mere moro med det vettu.

 

Da kan man lære seg å kjøre med en bil som det ikke er så farlig med, så kan man heller skaffe seg noe pent som går fælt seinere, da man har lært seg å mestre kjøretøyet.

 

Men er jo selfølgelig fett å ha en dønn strøken "vingebil" :)

Ford Transit 2,2 TDCi 07

 

x: Peugeot 406 97

x: Ford Sierra 88 2l sohc

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg fullstendig enig i, men ettersom sierra is er mer tilgengelig for en 18 åring kontra en vingebil, så er det greit og ha en skamfet is til du får spart opp til en vingebil. en gang skal jeg uansett ha vingebil, når skole og utdanning er unnagjort !

Men, slik jeg har forstått det er det altså bare plastikk som er forskjell. Vinge, skjørter, fangere, grill og panser.

Hvor mye koster en slik ombygging?

Og en ting til, ser på vingebilene at di er breiere over hjulbuene, dette må da vel også gå an og få tak i?

 

 

kjøp eit glasfiberkit skal du samle orginalstyling, blir du gammel og blakk før du er ferdig, org fanger ca6000, sideskjørter og hjulbuer regn med ca 8000,- bakfanger ca 4000,-+ vinge 3000.- grill ca1500,- panser fra 2500,- +riller

 

et glasfiberkit kan bli noenlunde bra med en del arbeid, så slipper ban å kaste bort hard to get orginaldeler på en is.........

Edited by bart
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...