Jump to content

Oppkobling av kondensator


OleHenrik90

Recommended Posts

kjøp stinger batteri, de bateriene har samme virkning som kondensator, og sjekk kablene mellom dynamo og bateri.

 

Jeg kjører selv med 2stk Dynabel BF8501, på 4stk 15" DD suber. Kjører i 1ohm, og hver forsterker gir da 5000watt rms.... Jeg merker ingen som helst forskjell med eller uten 30f kondensator.

 

Les litt om hvordan en kondensator fungerer i bilstereo sammenheng, så skjønner du fort at det er bortkastet, og at andre oppgraderinger er MYE bedre...

 

Selv har jeg dobbel 300A dynamo, og 4stk optima batterier...

 

En kondensator, kan i noen tilfeller kompansere for dårlig kabling, svak dynamo, eller dårlig batteri, men seriøse stereobyggere går mere og mere bort fra kondensator, og det er en grunn til det ;)

 

 

grunden til att steriobyggere går mere vekk fra kondensatorer er fordi d er kommet baterier med kondensator virkning, og da trenger man ikke de lenger.

og om du har byggi så mye anlegg, hvorfor kjøpe sån søppel da? lavere ohm = dårligere lyd kvalitet. og hver forsterker gjir da 5000 mikkemus watt som sound people fort knox kalte d.

 

Klart du ikke merka forskjellen, kondensator er ikke for og få mere effekt, men for og få javn spenning på forsterkerene får ikke mere watt eller noe, bare lengere leve tid.

 

men du merker forskjell om du har for dårlig batteri eller dårlig lading, eller små kabler feil jording, og setter på kondensator, da vil kondensatoren javne ut d lille strømmen den får og du vill få dårligere effekt fordi forsterkeren ikke får strøm nok.

så jeg er helt enig att d er 0 vits med kondensator om man ikke har strøm nok framante,

prioriter bateri og støm kabler bakover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører selv med 2stk Dynabel BF8501, på 4stk 15" DD suber. Kjører i 1ohm, og hver forsterker gir da 5000watt rms.... Jeg merker ingen som helst forskjell med eller uten 30f kondensator.

 

Les litt om hvordan en kondensator fungerer i bilstereo sammenheng, så skjønner du fort at det er bortkastet, og at andre oppgraderinger er MYE bedre...

 

Selv har jeg dobbel 300A dynamo, og 4stk optima batterier...

 

En kondensator, kan i noen tilfeller kompansere for dårlig kabling, svak dynamo, eller dårlig batteri, men seriøse stereobyggere går mere og mere bort fra kondensator, og det er en grunn til det ;)

 

5000RMS ? har du papirer på dette ? blir som å skryte av 400 hester i en bil også hadde man egentlig bare rett over 300!..

 

Tviler STERKT på at denne gir 5000rms i 1 ohm.. det blir AKKURAT som Magnat\jalla watt..

 

Kjøper du en Rockford forsterker får du hvertfall med "bremsepapirer" på hva forsterkeren gir i real life..

 

Monterte akkurat 10F kondis på dama sin bil.. med 80 kvadrats kabel og Stinger Gelebatteri Bd30001 rockford som er "testet og gir 3400RMS@1ohm, 2x pioneer SPL3001 og det hjalp VELDIG !

Link to comment
Share on other sites

5000RMS ? har du papirer på dette ? blir som å skryte av 400 hester i en bil også hadde man egentlig bare rett over 300!..

 

Tviler STERKT på at denne gir 5000rms i 1 ohm.. det blir AKKURAT som Magnat\jalla watt..

 

Kjøper du en Rockford forsterker får du hvertfall med "bremsepapirer" på hva forsterkeren gir i real life..

 

Monterte akkurat 10F kondis på dama sin bil.. med 80 kvadrats kabel og Stinger Gelebatteri Bd30001 rockford som er "testet og gir 3400RMS@1ohm, 2x pioneer SPL3001 og det hjalp VELDIG !

Du må jo ha seriøst med ladekapasitet for og kjøra detta her!? må jo trekka øve 250 A!

 

Men er vel kanskje konkurranse bil dette? :)

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...