Jump to content

Solfilm eller gardin?


Ice-Tray

Recommended Posts

Har mondeo stv mk3, rutene er litt fabrikk sotet men ikke nok for ungen får sol i ansiktet.

Så fant jeg Bsbildeler hadde noen rullegardin greier som var tilpasset bilen, noen som har prøvd disse?

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?v.../949/9384/10252

 

Eller ville dere anbefalt solfilm? Men det blir jo en del dyrere for jeg gidder ikke gjøre det selv siden jeg har hatt dårlige resultat før av å gjøre det selv. Eller finnes det noen filmer som er lettere å håndtere? Ser de har ferdig klippet filmer også gjerne bedre det?

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

solgarding er jo greit det.. men soting er best... eeenste ulempen er dårli utsikt når det er mørkt ute / rygging .. men greit me speil da :P

bruker aldri å se ut uansett når jeg rygger :) er så vandt me speil. men det er noe hark å montere solfilm

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig lett å legge bakruta på mk3'n

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig lett å legge bakruta på mk3'n

må jo ha siderutene også, er de som er viktigste pågrunn av ungene

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

best med soting .rulle gardine slipper for mye lys inn blende ungene uansett (erfaring: blir sutrete unge® på turen) hadde det på gamle focusen min, er best med sot da sover di

 

et bra tips er og gå til biltema og kjøpe solfilm uten lim. er gummi film koster 50kr og to lys grader en lys og en mørk og holder for ca 5 normale str sideruter

denne filmen trenger bare vann me såpe i og blir vakumprest på ruten når du stryker over filmen for og presse vanne ut til sides

den er kjempe god til bakruter og side rute vis du ikke flink til å sote eller vil øve seg på soting

men anbefale på bakruten at filmen blir presset ut under deksle rund ruta pga kan slippe litt i kantene når det er varmt over ca 25plussgrader filmen må ikke montere på ei varm rute eller i sol pga blir for myk film og ødelegges når du skraper

 

men er et solfilmsenter i sandnes kommer ikke på hva det heter som sote alle rutene untat front og fram siderutene for 3000kr sandinavia solfim vs lizz ta jo 6000kr for samme jobben

Edited by mondeo tianium x 2,2
Link to comment
Share on other sites

enig, biltema filmen til 50kr... finnes i sort og blå... bruker selv bare denne filmen..

genialt enkel å legge på, eneste du må huske er å skråskjære kanten oppe på åpningsvinduer, pga filmen er mye tykkere enn den med lim..

Link to comment
Share on other sites

best med soting .rulle gardine slipper for mye lys inn blende ungene uansett (erfaring: blir sutrete unge® på turen) hadde det på gamle focusen min, er best med sot da sover di

 

et bra tips er og gå til biltema og kjøpe solfilm uten lim. er gummi film koster 50kr og to lys grader en lys og en mørk og holder for ca 5 normale str sideruter

denne filmen trenger bare vann me såpe i og blir vakumprest på ruten når du stryker over filmen for og presse vanne ut til sides

den er kjempe god til bakruter og side rute vis du ikke flink til å sote eller vil øve seg på soting

men anbefale på bakruten at filmen blir presset ut under deksle rund ruta pga kan slippe litt i kantene når det er varmt over ca 25plussgrader filmen må ikke montere på ei varm rute eller i sol pga blir for myk film og ødelegges når du skraper

 

men er et solfilmsenter i sandnes kommer ikke på hva det heter som sote alle rutene untat front og fram siderutene for 3000kr sandinavia solfim vs lizz ta jo 6000kr for samme jobben

 

Si fra visst du kommer på navnet på firmaet i sandnes, 3000 er jo billig

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

min bil er vist sotet for 5000kr å det er med 3 års garanti.. alle 7 rutene ;-) helt konge resultat

ja jeg vil også ha godt resultat :)

er ikke 18 år i råne bil lenger å legger på sjøl dårlig så det ser ræva ut. :)

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

har ikke funnet ut mer ang det firma, har vært i kontakt med noen der i fra og det ser ut som at dei he lagt ned eller flyttet

men fikk pris på et annet firma på forus

var litt dyrt men er jo 5 års garantid på farge og kantslipp osv......

 

5000,- inkl. mva og 5 års garanti 15 % rabatt på denne prisen ved bestilling før mai

SOLSKJERMING & REKLAME Jøran Rugland - 928 928 37

Svein Omland - 928 15 333

Fabrikkveien 14 - Forus

4033 Stavanger www.solskjerming-reklame.no

post@solskjerming-reklame.no

Link to comment
Share on other sites

har ikke funnet ut mer ang det firma, har vært i kontakt med noen der i fra og det ser ut som at dei he lagt ned eller flyttet

men fikk pris på et annet firma på forus

var litt dyrt men er jo 5 års garantid på farge og kantslipp osv......

 

5000,- inkl. mva og 5 års garanti 15 % rabatt på denne prisen ved bestilling før mai

SOLSKJERMING & REKLAME Jøran Rugland - 928 928 37

Svein Omland - 928 15 333

Fabrikkveien 14 - Forus

4033 Stavanger www.solskjerming-reklame.no

post@solskjerming-reklame.no

ja fikk også den prisen i dag......men det koster litt mye. Håpe på mye skattepenger

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan absolutt anbefale solfilm fremfor gardin. Har selv fått tonet rutene mine hele veien rundt og angrer ikke et sekund på det ( med unntak av at det mest sannsynlig må gjøres på nytt foran etter eu da.. ).

 

Har overhode ingen problemer med sikten ut på kveldstid, verken bak eller foran. Har litt lysere film på frontrutene enn resten.

Hadde solgardiner originalt innfelt i bakdørene i en A8 jeg hadde, men syns ikke de gjorde jobben like bra som solfilm. Mer tungvint er det også og mer for ungene å klå på ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ( % i lysgjennomslipp ) 15% på bakruta, 35% på siderutene bak b-stolpen og 40% på siderutene foran.

Har noen bilder jeg tok samme dag som filmen ble satt på.

 

Om jeg må rive det av på eu eller teknisk kontroll, er det bare å dra tilbake dit jeg fikk det satt på og få nytt. Har kjørt med det i over ett år uten noe problem nå.

 

 

I vanlig dagslys

IMG_7345.jpg

 

I mørket, uten kupebelysning(blir ekstra mørke på kveldstid da):

IMG_6202.jpg

 

Med kupebelysning. Har ikke noen bilder som viser sikten fra innsiden, men det er veldig lite merkbart.

IMG_6203.jpg

Edited by krs
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...