Guest krs Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Hei! Har akkurat registrert meg her i håp om å få litt hjelp på letingen etter ny front til min mk3. Fant denne bilen etter litt googling og lurer på hvilken front dette er. For meg er den veldig lik ST TDCI fronten, men den har vel "netting" grill i åpningen, ikke riller? Er dette en ettermarkedsfront? Takker for info, og tar gjerne tips om noen vet om noen til salgs. Alle jeg finner via ebay er enten solgt eller sendes ikke hit opp på berget:(
Mondeo Power Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Har en slik liggende. Uten lamper. Ny orginal ford. Gi bud.
HansenRS Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Hei! Har akkurat registrert meg her i håp om å få litt hjelp på letingen etter ny front til min mk3. Fant denne bilen etter litt googling og lurer på hvilken front dette er. For meg er den veldig lik ST TDCI fronten, men den har vel "netting" grill i åpningen, ikke riller? Er dette en ettermarkedsfront? Takker for info, og tar gjerne tips om noen vet om noen til salgs. Alle jeg finner via ebay er enten solgt eller sendes ikke hit opp på berget:( Denne fangeren har f.eks 2.8 TIC på sin mondeo 2l Ghia Xeneste forskjellen er at den på bilde over har lakkert det sorte rundt tåkelys og "rillene" i fangeren.Usikker på hvorfor det er en modell med "netting" og en uten, om det er facelift, eller om det er en ST220/2.2 eller bare 2l Ghia X etc..
Guest krs Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Har en slik liggende. Uten lamper. Ny orginal ford. Gi bud.Har ingen aning om hva disse ligger på, vet bare at jeg har funnet flere ST fangere til rundt 1500-2500 alt etter tilstand. Tipper denne koster noen kroner her hjemme?Er det da sånn å forstå at dette er en original Ghia x fanger?
Mondeo Power Posted April 7, 2009 Posted April 7, 2009 Har ingen aning om hva disse ligger på, vet bare at jeg har funnet flere ST fangere til rundt 1500-2500 alt etter tilstand. Tipper denne koster noen kroner her hjemme?Er det da sånn å forstå at dette er en original Ghia x fanger? Kalles zetec-s i england.
2.8i TIC Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Den som er avbildet i første post er en RS front, ekstrautstyr fra Ford Norge. Kalles som nevnt Zetec-s I england. Den som du nevner er med "netting", er ST front, denne må ikke forveksles med org fanger på andre modeller da den ikke passer andre modeller enn ST, det må da i tilfelle byttes frontskjermer. RS fanger passer rett på..
HansenRS Posted April 9, 2009 Posted April 9, 2009 Den som er avbildet i første post er en RS front, ekstrautstyr fra Ford Norge. Kalles som nevnt Zetec-s I england. Den som du nevner er med "netting", er ST front, denne må ikke forveksles med org fanger på andre modeller da den ikke passer andre modeller enn ST, det må da i tilfelle byttes frontskjermer. RS fanger passer rett på.. Greit å vite!Bredere skjermer på ST ? Hva er ulikt..
mondeo tianium x 2,2 Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 her er rs fangeren hos ford eneste jeg har fått vite er at st220 front passer vanlig sideskjerm men skal du ha st220skjørtene også må du ha st220 sideframskjermerpga de er valset breiere ut nede i enden med døra og opp ca10cm normalt er det nesten helt flatt på mondeoen, der begynner de og bygge seg litt mer utover ved 10cm høyde her er st220 sideskjermer her er de vanlige sideskjermene
fiesta_xr2i Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Dette er gamlebilen til Ken-R her på forumet , 130 hk Ghia diesel. Er en St front Hei! Har akkurat registrert meg her i håp om å få litt hjelp på letingen etter ny front til min mk3. Fant denne bilen etter litt googling og lurer på hvilken front dette er. For meg er den veldig lik ST TDCI fronten, men den har vel "netting" grill i åpningen, ikke riller? Er dette en ettermarkedsfront? Takker for info, og tar gjerne tips om noen vet om noen til salgs. Alle jeg finner via ebay er enten solgt eller sendes ikke hit opp på berget:( 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
mondeo tianium x 2,2 Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 (edited) slik ser en st 220 front ut og du ser på tåkelysene ingen andre fangere skal ha slike bare en utstikk rs har 2utstikk på tåkelysene men det kan jo være at det går ann og bytte tåkelys deksel på rs og st220 men er jo penest me st sine, kromma er dei og.berre lekkert Edited April 10, 2009 by mondeo tianium x 2,2
2.8i TIC Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Dette er gamlebilen til Ken-R her på forumet , 130 hk Ghia diesel. Er en St front Det er en RS front. ST front har bredere deksel rundt tåkelys, tåkelys er større. samt i midten er der netting, ikke de "rillene". Plassen dem i mello, på ST er der større "hull" for nettingen enn det er på RS fronten.
Guest krs Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Takker så mye for all info og hjelp. Har da skjønt at det er en RS front jeg må ha Personlig syns jeg denne er mye finere enn ST fronten, noe som også var grunn til at jeg spurte hva slags front dette var. Selv et non-Ford-hue som meg selv så at det ikke var noe som stemte med ST benevnelse på den fronten, så da lærte jeg noe nytt nå også
Recommended Posts