Jump to content

Sierra 2.9i V6


Guest Skide

Recommended Posts

Guest Skide

Noen som har hatt noen erfaringer med denne bilen?

feks bensinforbuk og holdbarhet. spesielt bensinforbruket er det noe hinsides høyt?

Link to comment
Share on other sites

Guest joda^

Du tenker på motoren?

 

Selve bilen har vel en ganske lik "holdbarhet" som andre jevnaldrene sierra`r regner jeg med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghia4x4

Pussig at du skulle spørre om det, her er min erfaring med 2.9i 4x4 Stv:

 

-Forbruket er noe høyt ja ca. 1.35 ved blandet kjøring

Ca. 1.2 ved langkjøring. Likevel jeg har opplevd forbruk ved hasardiøs kjøring på helt opptil 1.85 liter pr. mil.

-Disse (2.9i) Ghia variantene har fått ekstra lag med lakk. Derfor er ofte disse bilene penere i lakken. De ruster mindre.

-En av flere negative aspekter ved bilen er at fjæringer, dempere og bremser blir fort slitt.

-Støynivået i kupeen (spes. stv!) kan være svært irriterende, det pga platene i bagasjerommet og knirking i baksete raden.

-Denne MT75 girkassa er et herk på disse bilene. Hvis bilen har trukket camper eller minigrabb så pass på! MT75 kassa er ikke akkurat verdens mest holdbare girkasser.

-Startmotoren også være noe vrang på disse bilene. Startproblemer kan, jeg sier KAN, forekomme på vinteren. Selvfølgelig kan det være andre årsaker til dette. Iflg en Ford mekaniker så er dette kjent på 6syl Sierra'er.

-Ellers er bilen er fryd å kjøre!

 

Ghia 4x4'en er den første ordentlige bilen jeg har hatt og jeg har nesten utviklet en slags forkjærlighet til den. Og idag henta jeg emblemer til den så jeg er stolt som en hane. Jeg var så lei av at den var så anonym så jeg bestilte "Ghia" merker og "2.9i" merke...

 

Uansett. Hvis du vurderer å kjøpe en, enten det er en XR4x4, 2.9i GLS eller en 2.9i Ghia med eller uten 4x4, så for guds skyld:

 

¤Sørg for at den er EU godkjent nylig

¤Prøvekjør den slik at selgeren får hjertet i halsen

¤Sørg for at girene ikke 'lagger' eller hopper ut

 

OK jeg håper dette hjalp. Jeg ble fornøyd - men jeg kommer ikke til å kjøpe en til for å si det sånn...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...