lillejazz Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Sierra 2.0 iseksosen ryke veldig, kvit tjukk eksos.ka kan vere grunnen?tikka en del og.. 1992 Ford Sierra 2.0 clx Stv.1986 Ford Sierra 2.0 IS(spiker)1982 Opel Kadett(til salgs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Hvitt er vann, blått er olje, svart er bensin(for mye) Har nok tatt toppakninga di, eller enda værre; en blokk eller topp Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
lillejazz Posted April 24, 2009 Author Share Posted April 24, 2009 okay, rekna me de e toppakknig då, svetta en del... 1992 Ford Sierra 2.0 clx Stv.1986 Ford Sierra 2.0 IS(spiker)1982 Opel Kadett(til salgs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Hvit røyk er som sagt kjølevann i forbrenningen ja.Har du sett hvordan vannstanden i ekspansjonstanken er? Om den bruker vann?Og om det evt. lukter eksos opp ekspansjonstanken?Eller om det evt. er olje i vannet. Kan også være greit å sjekke oppi toppdekselet om det er gråaktig gugge i olja.I såfall har du fått vann i olja også. Høres ut som et toppakningsbrudd eller lignende, lekkasje mellom kjølevann og forbrenning (sylinder).Men kan være greit å sjekke slik at du er sikker. Kjedelig å bytte toppakning, eller evt. andre tiltak, viss det ikke er nødvendig Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Hvit røyk er som sagt kjølevann i forbrenningen ja.Har du sett hvordan vannstanden i ekspansjonstanken er? Om den bruker vann?Og om det evt. lukter eksos opp ekspansjonstanken?Eller om det evt. er olje i vannet. Kan også være greit å sjekke oppi toppdekselet om det er gråaktig gugge i olja.I såfall har du fått vann i olja også. Høres ut som et toppakningsbrudd eller lignende, lekkasje mellom kjølevann og forbrenning (sylinder).Men kan være greit å sjekke slik at du er sikker. Kjedelig å bytte toppakning, eller evt. andre tiltak, viss det ikke er nødvendig Du skriver alltid så fyldig og fint etter jeg har skutt inn første raske svarene Jeg vet hvordan det er å bytte toppakning forgjeves. Ta en trykktest du, så finner du fort ut om det er pakningen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Du skriver alltid så fyldig og fint etter jeg har skutt inn første raske svarene Jeg vet hvordan det er å bytte toppakning forgjeves. Ta en trykktest du, så finner du fort ut om det er pakningen Hehe, excuse me Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now