Jump to content

Alarm,fjernstyrt sentrallås MK1


Sierratwin

Recommended Posts

Skal montere alarm og fjernstyrt sentrallås på mondeoen. Lurer på om noen har gjort det før?

Burde kanskje ha et koblingsskjema over hvor ledningene går henne. Har vært og kikket litt i bilen og det er jo en million ledninger. Finner ikke

modulen til sentrallåsen heller. <_<

 

Om noen har noen tips, hadde det vært kjempeknall B)

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

Skal montere alarm og fjernstyrt sentrallås på mondeoen. Lurer på om noen har gjort det før?

Burde kanskje ha et koblingsskjema over hvor ledningene går henne. Har vært og kikket litt i bilen og det er jo en million ledninger. Finner ikke

modulen til sentrallåsen heller. <_<

 

Om noen har noen tips, hadde det vært kjempeknall B)

Er ikke så fryktelig lenge siden jeg kobla opp detta i min mk1. Tror ikke det er noe styreenhet til sentrallåsen, går bare via bryterne i låse motorene framme. Husker ikke akkurat hvilke ledninger jeg brukte, men om du kan å bruke ett multimeter er det ikke no problem å fine ut hvordan det fungerer. Av med dørdekslet så ser en fargene som er brukt på låse motoren. Jeg mener å huske att det bare var å kjøre 12v inn på ene ledningen for å låse opp og kjøre 12v på en av de andre for å låse igjen. Ikke no innvikla greier i det hele tatt :)

Jeg kobla meg hvertfall inn på ledningsbunten som går inn i døra rett bak hanskerommet. Litt avisolering og lodding ;)

Link to comment
Share on other sites

takk skal du ha :D virka jo ikke så komplisert nå lengre, men holder det med og koble kun på den ene døra da? vil alle åpne og lukke uansett?.. men hvordan gjorde du det med trykkbryterene til lysene når man åpner dørene? regner med alarmen kobles til der?

Ford Sierra xr4x4 2,9i 92 Mod

Ford Mondeo mk1 2,0i 94 Mod

Can-Am Outlander 500Vtwin EFI 08 Mod

Ford Sierra Cosworth 4x4 90 Mod

Link to comment
Share on other sites

takk skal du ha :D virka jo ikke så komplisert nå lengre, men holder det med og koble kun på den ene døra da? vil alle åpne og lukke uansett?.. men hvordan gjorde du det med trykkbryterene til lysene når man åpner dørene? regner med alarmen kobles til der?

 

Holder med å koble på ene framdøra ja. Alle vil lukke og åpne seg da :)

Jeg kobla alarmen til trykkbryteren til døra, regner med att alarmen din har en egen inngang til denne. Er bare en ledning som går inn på den bryteren så er vanskelig å få gjort det feil ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...