Guest oege Posted May 31, 2009 Posted May 31, 2009 Heisann! Nyregistrert og ivrig på dette forumet som jeg er, må jeg nesten spørre litt, da jeg vet at dette er en stor kilde til masse erfaring og viten om Ford's litt eldre Om to uker blir jeg den lykkelige eier av en 92-mod ford sierra TD (1.8, hvis det er flere typer) Men jeg vet at denne bilen ikke er akkurat en powerplant av rå krefter og vrimoment, så jeg har litt lyst til og oppgradere den litt.. Men da lurer jeg på; hvor masse effekt kan man egentlig hente ut av disse motorene? Nå snakker jeg Større turbo, større intercooler, større dyser samt pumpe etc. etc... Ikke HELT over the top bygge, men nok til og putte litt mer sot i innsuget men hvis motoren raser på over 100hk, er det vel strengt tatt ikke noe poeng i og prøve? mvhØWD
bomsen Posted May 31, 2009 Posted May 31, 2009 Heisann! Nyregistrert og ivrig på dette forumet som jeg er, må jeg nesten spørre litt, da jeg vet at dette er en stor kilde til masse erfaring og viten om Ford's litt eldre Om to uker blir jeg den lykkelige eier av en 92-mod ford sierra TD (1.8, hvis det er flere typer) Men jeg vet at denne bilen ikke er akkurat en powerplant av rå krefter og vrimoment, så jeg har litt lyst til og oppgradere den litt.. Men da lurer jeg på; hvor masse effekt kan man egentlig hente ut av disse motorene? Nå snakker jeg Større turbo, større intercooler, større dyser samt pumpe etc. etc... Ikke HELT over the top bygge, men nok til og putte litt mer sot i innsuget men hvis motoren raser på over 100hk, er det vel strengt tatt ikke noe poeng i og prøve? mvhØWD hørte noen hadde dratt ut 250 hk av disse. men da er det mye jobb og ombyggninger. veit ikke hvordan de blir når man trimmer de. men har hatt en motor som regreima røyk på og en som hang seg opp på maksturtall før jeg fikk den. den kommer det olje ut fra overalt. er billige å kjøre med ihvertfall Team 24vSierra stasj prosjektprosjekt banebil
Torgeir B Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 Samme motoren sitter i nyere Forder bare oppgradert, skall ikke vere noe problem å komme over 100hk.Ny eksos, åpen filter løsning, stor ic, mer diesel og mer turbo trykk. 86 3dr IS
Guest oege Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 Var da veldig positivt og høre Etterhvert, når jeg har fått litt mer skruerfaring og fått litt mer peiling på disse motorene, kommer jeg nok til og lage et lite bruksbil-prosjekt ut av den (tråd full av bilder havner selvsagt her ) Kan vel si med en gang at dette kommer til og ta en stund, da jeg fortsatt har 1.5 år igjen som lærling hos Ford i Ålesund (på delelageret faktisk), men den som venter på noe godt, venter aldri forjeves
Guest oege Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 Da var bilen i mine hender, går vel utifra at jeg stikker ut og tar noen bilder idag (hvis dette forbannede sunnmørsværet holder seg litt!), og lager en tråd i kveld
Øggi Posted June 5, 2009 Posted June 5, 2009 jeg snakket med en i solør som har litt erfaring med disse motorene, og han sa at hvis jeg setter på chip, intercooler, powerfilter og skrur opp litt på turbotrykket kan man lettfå ut omkring 150 hester av disse motorene, så det er da mulig å få litt ut av de
twin turbo Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 er vel ikkje chip på sierra, kom vel i senere modeller. trehjulsykel
Recommended Posts