Guest wolf racing Posted February 8, 2005 Posted February 8, 2005 hei folkens!tenkte jeg skulle spøre dere om hvor mye kroner du målegge i motorn, ved og bygge is turbo og hva bør gjøres???? gjærne svar fra folk som har gjort dette før..
Guest Vecon Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 Kommer litt an på hvor mye du skal lade , skal du lade 0 , 4 - 0 , 5 bar kan du bruke orginal inn maten , kommer litt an på hvor mye motoren har gått , har den gått over 200 000 kan den ryke fort , zirz her på forumet skal jo turbo konvertere en motor som har gått over 300 000 , så alt er jo mulig , skal du over det må senke kompresjonen , dreie ned stemplene , eller cosworth stempler , andre råder , sterkere topp pakning , tillegs sprut , sterkere lagre i motoren , pris er litt av hengi om du får tak brukte eller nye deler , skal du ikke lade så mye trenger , turbo , manifoild , slanger , intercooler , gjerne en olje kjøler , grom eksos og ett K N filter er og så kjekkt og ha , 5000 - 7000 tenker jeg , skal ha helt annet må du sikkert ut med 20 000 , sikkert noen som kan svare bedre enn meg !
morty999 Posted February 9, 2005 Posted February 9, 2005 trenger ikke andre råder.. is rådene holder til det du klarer og dra ut av en is turbo uansett....
Guest Deffer Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 og det vil si?? hvor mye klarer man å dra ut av en is turbo da?
cossie_storm Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 kommer helt an på. 160 på hjula er ikke noe prob. (en del mer i motoren)da holder clutch og drivverk bramen man kan self dra ut over 200 på hjula også, men da går holdbarheten nedover... Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
morty999 Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 veit om en som har klart 300 i motoren.. og det var med IS veiv...
Guest Deffer Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Så det vil si at en lader men en rundt 0.5 til 0.6 bar det da? For å få rundt 160 på hjula? Husker ikke hvor mye det er originalt i en IS motor i farta, men hvis jeg sier 125 er jeg sikkert ett stykke unna, menmen... Hvis jeg da lader med 0.5 bar gir det sånn ca. 187.5 hk.. i teorien???
morty999 Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 litt og ta i vell.. men er 115 hk i orginalt i is motor... men 160-180 hk er ikke noe problem.. gamlebilen bremsa 164 hk ved 0.6 bar.. uten tillegsprut.. og vi kjørte på 0.9 med ekstra dyse.. men veit ikke mye det var på 0.9 bar...
cossie_storm Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 0,6 så har du ca 160 på hjula. kommer self an på hvor sleten bilen er osv. 300 ja. hehe vet en som hadde i underkanten av 400, men den holdt ikke i mange timene. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Lars Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 Om du sikter til 160 - 180 hk så kan du lett skaffe det med N/A trim også. Hvis ikke du MÅ ha turbo da?
Anders Posted February 10, 2005 Posted February 10, 2005 spandere mann 10000kr på motoren.. er man ganske i mål.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Deffer Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 litt og ta i vell.. men er 115 hk i orginalt i is motor... men 160-180 hk er ikke noe problem.. gamlebilen bremsa 164 hk ved 0.6 bar.. uten tillegsprut.. og vi kjørte på 0.9 med ekstra dyse.. men veit ikke mye det var på 0.9 bar... Ja jeg veit at det jeg skrev var hakkene gale med hensyn på hk.. hehe Men når dere kjørte 0.9 var det helt originalt det da eller? I teorien skulle det tilsi noe som : 218.5 hk
morty999 Posted February 11, 2005 Posted February 11, 2005 var lavkomp stempler og en ekstra dyse, cossie 2wd Intercooler og gr.a topppakning..ikke no mere..
Guest Deffer Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Ok... Enkelt og greit liksom.. hehe.. Hva med bremser og slikt da? Originalt?
Guest Vecon Posted February 13, 2005 Posted February 13, 2005 Du må nok ha cosworth bremser , men lurte på om jeg må skifte understell jeg ?
Guest pzycho Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Har en is turbomotor jeg selges for den rette prisen motoren er SKIKKELIG bygget
Guest pzycho Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Gi bud du.. selger ikke før noen byr noe jeg kan leve med,, for motoren er påkostet greit med penger http://www.hommersak.com/gallery2/album19/...rdag_003?full=1
Anders Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Har lyst å lage en is turbo som ser ryddig ut.. Noen som vet om noen bra tilleggsdyse sett? og pris? Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest pzycho Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 EY! " Har lyst å lage en is turbo som ser ryddig ut" var det et hint ?
RS_Hage Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 scantune.dk-> piggyback høres bra ut.... Driver å bygger salv men tenker litt på detta...åssen dyse brukte du på 0,9 og lavkomp motoren din?når slo den inn? Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now