Jump to content

bygging av turbo


Guest wolf racing

Recommended Posts

Guest wolf racing

hei folkens!

tenkte jeg skulle spøre dere om hvor mye kroner du må

legge i motorn, ved og bygge is turbo og hva bør gjøres????

 

gjærne svar fra folk som har gjort dette før..

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på hvor mye du skal lade , skal du lade 0 , 4 - 0 , 5 bar kan du bruke orginal inn maten , kommer litt an på hvor mye motoren har gått , har den gått over 200 000 kan den ryke fort , zirz her på forumet skal jo turbo konvertere en motor som har gått over 300 000 , så alt er jo mulig , skal du over det må senke kompresjonen , dreie ned stemplene , eller cosworth stempler , andre råder , sterkere topp pakning , tillegs sprut , sterkere lagre i motoren , pris er litt av hengi om du får tak brukte eller nye deler , skal du ikke lade så mye trenger , turbo , manifoild , slanger , intercooler , gjerne en olje kjøler , grom eksos og ett K N filter er og så kjekkt og ha , 5000 - 7000 tenker jeg , skal ha helt annet må du sikkert ut med 20 000 , sikkert noen som kan svare bedre enn meg ! :D

Link to comment
Share on other sites

Så det vil si at en lader men en rundt 0.5 til 0.6 bar det da? For å få rundt 160 på hjula? Husker ikke hvor mye det er originalt i en IS motor i farta, men hvis jeg sier 125 er jeg sikkert ett stykke unna, menmen... Hvis jeg da lader med 0.5 bar gir det sånn ca. 187.5 hk.. i teorien??? :o

Link to comment
Share on other sites

litt og ta i vell.. men er 115 hk i orginalt i is motor... men 160-180 hk er ikke noe problem.. gamlebilen bremsa 164 hk ved 0.6 bar.. uten tillegsprut.. og vi kjørte på 0.9 med ekstra dyse.. men veit ikke mye det var på 0.9 bar...

Ja jeg veit at det jeg skrev var hakkene gale med hensyn på hk.. hehe :D Men når dere kjørte 0.9 var det helt originalt det da eller? I teorien skulle det tilsi noe som : 218.5 hk

Link to comment
Share on other sites

Har lyst å lage en is turbo som ser ryddig ut.. :) Noen som vet om noen bra tilleggsdyse sett? og pris? B)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

scantune.dk-> piggyback høres bra ut....

 

Driver å bygger salv men tenker litt på detta...åssen dyse brukte du på 0,9 og lavkomp motoren din?når slo den inn?

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...