Jump to content

Resultater fra Autoslalom/SS2 Gardermoen 27/6 -09


351RS

Recommended Posts

Ja dette ble som sagt en flott dag med en sol og en varme som var helt hinsides, godt over 25 grader, tørr asfalt, og ikke et vindpust. Tror det gikk noen liter brus og vann denne dagen.

Vi skulle jo ta det sammen med Hondaklubben for første gang, siden det var litt lite påmeldte fra oss. Det endte opp med over 20 biler til sammen, så det ble kanskje litt venting og kø til tider.

For en gangs skyld var jeg tidlig på Garders for å ordne tidtaking og kjegler. Jeg tok tydeligvis litt i der, for alt var klart til kjøring kl 10.10. !!!

Jeg og Asil Racing m/dame kjørte sammen oppover, og ble sittende og vente på folk, hehe. Jeg klarte ikke å overtale Asil til å kjøre løypa når det begynte, så vi fikk ikke vite hva denne bilen kan klare på SS2.

Men, men, litt før kl 12.00 var det klart til og begynne, og etter det var det 8-10 biler i køen helt til vi stengte kl 19.00 !! Dette tror jeg ikke har skjedd før, så folk var tydeligvis lystne på kjøring.

Vi måtte ta to halvtimers pauser sånn innimellom, for å bytte litt på vakter, siden det var litt vanskelig å få folk til å hjelpe til med dette. Må få takke Lasse, EscortSi, krepsen 80(Honda), broren til Zakspeed og Morten(IDCN) for hjelp med kjeglevakt, og ikke minst Anders(And) som stilte opp nok en gang for å ta tider.

Det dukket opp en del snacks denne dagen, bla. kom Anders Standal med hele 3 ! Caprier, noe som virkelig satte en ekstra spiss på dagen. Han kom med sin egen svarte Mk1 Capri med cossie motor, som bla har vunnet Gatebil Extreme løp, Pål sin gullfarge Mk2, åsså med Cossie motor, og ikke minst RS Euroford sin hvite Mk1 V8. SÅ her så det skummelt ut til at noen rekorder ville bli brutt.

Dagens mest forventede var nok Zakspeed med sitt 5 dagers prosjekt: BITEGAL.no sin Sierra, og jaggu dukka de ikke opp, og bilen gikk for egen maskin. Jeg tror det ble de som fikk kjørt flest runder, og bilen holdt. Ikke nok med det, men de fikk rimelig bra tider etter hvert åsså, meget imponerende.

75Mk2 kom åsså med sin 3 dørs Sierra med Cossie motor og satte meeeget respektable tider etter hvert.

Og Ford-racing da, etter å ha byttet alt av bremser etter Våler, og hele bakstillingen på morran, Dukket opp og etter iherdig innsat klarte han faktisk å slå min bestetid(med 8 hundredeler!!!), noe jeg tror han må ha vært meget fornøyd med, hehe. Ikke nok med det, men så klarte (som forventet) åsså Anders Med sin svarte Capri å slå ny bestetid på 1.04.88, noe er langt ned på Porsche territorium.

Det var meget bra kjøring denne dagen med lite kjeglevelt og lite ”driftsstopp”. Dog hadde vi et uhell, der en Smart Roadster bommet litt på utgangen at 180 gradern , og kjørte ut i grusfella og mot et tre. Uheldig da det hadde vært moro å se hva denne lille Go-carten kunne prestert.

Dagens beste motorlyd må nok gå til RS Euroford sin flotte Mk1 Capri med 347 Stroker Windsor V8. Alu blokk, alu topper, rullevipper og 4 stående Dellorto’er gjorde sitt til at bilen flyttet temmelig godt på sin 1000 kg lette kropp.

 

Tider:

 

 

Klasse 1.

 

1 plass(hehe). 351RS. Ford Scorpio 2.0 16V stv:

--------------------------

1.25,94

1.24,91

 

Klasse 2.

 

1 Plass. Hans Morten. BMW M5 V8:

1.18,80

1.14,23 et riv

1.14,00

----------------------------

1.14,64

1.14,41 to riv

1.13,09

1.14,45

 

 

2 plass. Zakspeed. Ford Sierra 2l CL.:

1.20,89

1.15,87

1.16,22 et riv

----------------------------

1.15,19

1.14,35

1.13,70 et riv

1.13,15

1.11,89 et riv

 

3 plass. Lasse.. Sierra Cosworth.

1.14,86

---------------------------

1.13,55

 

4 plass. Stevecossy. Escort RS2000 4x4 1996.

1.23,42

1.21,08

---------------------------

 

 

Klasse 3.

 

1 Plass: as. Capri Mk1 Cossie, svart:

1.08,17

1.06,52

---------------------------

1.06,62

1.07,26

1.05,83 et riv

1.04,88

 

2 plass: Ford-racing Sierra IST:

---------------------------

1.09,84

1.07,51

1.07,95

1.06,92

1.06,96

1.06,71 to riv

 

 

3 plass: 75mk2. Sierra Cosworth:

1.12,42

---------------------------

1.11,06

1.10,46 et riv

1.10,33

1.07,18

1.16,19

 

4 plass: Pål Engen. Capri Mk2 Cossie, gull:

1.14,43

1.11,87

--------------------------

1.08,27 et riv

1.07,66

1.08,72

1.08,32

1.08,62

1.06,92 et riv

 

 

5 plass: Jan300. Sierra Cosworth:

1.18,60

1.17,99

1.16,19

1.13,59

--------------------------

1.13,90

1.12,42

1.12,58

1.14,19

1.14,79

1.12,33

 

6 plass: RS Euroford. Capri Mk1 V8, hvit :

--------------------------

1.19,44

1.14,05

 

 

 

Tidene under streken på hver er etter at unnamanøveren ble åpnet opp til riktig standard. Dette var ikke oppmerket da jeg kom, så derfor ble det satt opp med kjeglene ca 30cm "for trange". Dette ble ordnet etter at Morten kom og forklarte det. Dette er nå merket opp rett, slik at det unngås i framtiden.

 

Ang. tiden til den hvite V8 Caprien er dette IKKE representabelt for hva denne bilen kan klare. En forsiktig sjåfør som vi til slutt klarte å overtale til å ta en tur, gjorde bare et par forsiktige "oppvisnings" runder.

 

OG ang. Marius: du er herved flyttet til klasse 3 !!! Med ca 1000 kg bil, må du ha 222 hk for å gå over til kl. 3, og det må være hevet over enhver tvil at denne bilen yter mer enn det.

 

Og her er tidene fra de som kjørte for Honda klubben.

 

Klasse 1:

Gspott:1:11:47 (lilla Civic)

Janson:1:11:50 (svart Civic, karbon panser)

ImprezaRX:1:12:25 (blå Civic)

DWAX: 1:17:84 (svart Accord)

 

Klasse 2:

Exstrah:1:08:66 (hvit Integra bur og hjelm)

Confused:1:09:06 (Rød Civic Turbo)

GeniFx:1:10:91 (S2000)

hmre:1:11:54 (rød ny Civic typeR)

Labbetus:1:11:84 (hvit Integra)

Krepsen:1:16:75 (svart Integra)

 

Gjester:

Jens:1:11:72 ( suzuki Swift)

200SX:1:12:78

CTR Racing:1:15:50 (beige 944)

RX8:1:16:93

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...