Jump to content

clutchpedal problem?


Guest jeantea

Recommended Posts

Guest jeantea

Har merket i det siste at clutchpedalen min har en tendens til å bli ufattelig treg etter at jeg har kjørt litt (for?) hardt. Pleier stort sett å gå greit etterhvert når jeg kjører, men igår kveld var det rett før slutten.

 

Når jeg trådde på clutchpedalen var den tung og "hakkete", og satte seg faktisk fast helt med "clutchen i bånn". Det resulterte i at jeg ikke fikk kjørt så mye.

Etter fem min ca spratt den den ut igjen (på brutalt vis, med lyd å full pakke), men clutchpedalen er fremdeles hakkete, tung, og det jeg vil klassifisere som rar. Altså det er kjørbart, men ikke så veldig mye mer enn det. Også denne gangen ble det jo bedre etter hvert som jeg kjørte, men kan ikke ha det sånn hver gang jeg skal ut å kjøre bil.

 

Noen som har noen tips om hva i h****** dette kan være for noe?!

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
glemt å smøre utløserlageret så det henger seg fast på akslen

 

Hva er dette utløserlageret for noe da? Hvor sitter det? Knotete å få smurt?? Bruke standard "sprayolje"??

Link to comment
Share on other sites

Plukke av girkassa da eller?

Farlig å kjøre uten smøring?

er jo bare at den kan henge seg igjen dette lageret sklir jo fram og tilbake på akslen vær gang du clutcher. men ville skjekka sånt som wire først.

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
er jo bare at den kan henge seg igjen dette lageret sklir jo fram og tilbake på akslen vær gang du clutcher. men ville skjekka sånt som wire først.

 

Okai. Skal bare vente på litt penger, så får vi ta en titt :) (må muligens kjøpe meg en jekk -_-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...