Jump to content

problemmer med ned mating av lakk..


Recommended Posts

Driver og lakkerer et panser på en bil.. Pansere ble pusset ned og sprøytet med fyller.. Men etter et strøk med lakk ble ikke resultatet noe bra så da hadde jeg ikke på noe klarlakk etter som jeg skulle pusse det ned igjen.. Så da jeg skulle lakkere et strøk til etter lakken hadde tørket vasket jeg først me silikon rens før jeg skulle våt slipe med 800 papir, men da virket det som lakken kokte.. Pansere har ståt fire dager siden jeg lakkerte det først.. Noen som har noe tips? Eller må jeg pusse av all lakken og begynne på nytt <_< ?

Link to comment
Share on other sites

brukte samme lakk på andre strøk som første?

hva type grunning har du brukt?

vasket GODT av med silikon rens?

hva type silikon rens?

var all silikon rens fordampet før lakk?

koking på hele panseret?

 

har opplevd koking på glassfiber deler eg har lakket, der pusset eg ned, sparklett opp hullet, spray grunnet med 1komp Hagmans grunning, lakket med 2komp lakk, problem vekke.

 

litt info her kansje?

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...9&hl=koking

Link to comment
Share on other sites

brukte samme lakk på andre strøk som første?

hva type grunning har du brukt?

vasket GODT av med silikon rens?

hva type silikon rens?

var all silikon rens fordampet før lakk?

koking på hele panseret?

 

har opplevd koking på glassfiber deler eg har lakket, der pusset eg ned, sparklett opp hullet, spray grunnet med 1komp Hagmans grunning, lakket med 2komp lakk, problem vekke.

 

Problemmet er at etter første strøk så kom det frem noen riper så da ble det så jeg ikke la på noe klarlakk( ikke noe koking men ikke bra nok) Men da jeg skulle mate ned lakken får og ha på et strøk til(tørket i fire dager) så vasket jeg godt med silikon rens og da jeg begynnte og våtslipe så smuldret lakken opp og ble nesten fersk igjen.. spm er kanskje at jeg skulle ha tør slipet i steden?

Link to comment
Share on other sites

jeg pleier å matte ned med 400 tørr papir. for å så vaske og tørke godt av med silikon fjerner. hagmans produkt.

er det den nye vannbaserte lakken du bruker?

 

Det er vannbasert lakk ja.. Lakken løstnet helt.. kunne skrape den av med finger..

Lurer på om det er våt slipinga som er problemmet eller?

 

Det er vannbasert lakk ja.. Lakken løstnet helt.. kunne skrape den av med finger..

Lurer på om det er våt slipinga som er problemmet eller?

 

 

bruker Glasurit produkter.

Link to comment
Share on other sites

vet ikke om jeg husker feil (?) men mener å ha hørt at man aldri skal bruke noe med silikon når man vasker før lakk. men kan nok like gjerne være slipingen.

Edited by rubenl
Link to comment
Share on other sites

Guest BossCat

Hvilket merke base er det du har lagt på ??

 

Vannfortynnbar base, og endel av konvensjonell base liker lite å bli vasket med vanlig silicon fjærner, siden base er et 1K produkt, så er det ikke så motstands dyktigt mot vanlig silicon fjærner som 2K produkter er.

Du bør få tak i silicon fjærner til vannfortynnbar lakk, den er "sprit" basert, og ikke så aggresiv mot basen, og brukes som vanlig silicon fjærner, ved bruk av 2 filler, en dynket i silicon fjærner, og en tørr til å tørke av med før silicon fjærneren fordamper.

Ellers så bør basen tørrslipes, og slipingen anbefales å foregå i kun en retning, ikke frem og tilbake bevegelser

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...