Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har i det siste opplevd at jeg får et rykk i bilen f.eks når den girer (skjer periodisk). Det samme gjelder når jeg slipper gasspedalen under kjøring. Eller i nedoverbakker når den ikke får noe motstand. Mener det skjer oftest før motoren er varm. Men skjer også når den er varm. Noen formeninger om hva dette kan være? Noen sier det kan hjelpe å skifte girolje... noen meninger om dette? Såg det var en tråd om dyser også ang. rykking..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Guest dieseldyret
Posted

Jeg har også merket dette i det siste, skjer ved liten belastning. Kan det være dieselpumpa? bilen har gått 130 k.

Posted (edited)

Pussig, min har også gått 130000km. Håper virkelig det ikke er dieselpumpa, den er DYR! (16082,- for selve delen på Mekonomen + arbeid (sikkert nesten like mye i arbeid). Selv med rabatten jeg får på Mekonomen (mellom 25 og 30% blir det nærmere 12000,-) Selv om det er billigere enn at det er noe galt med girkassen da..

Edited by Siberiantiger

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe