Jump to content

dohc'n skal konverteres til 4x4


dohcboy

Recommended Posts

har et par spørsmål siden jeg skal bygge om bruksbilen min til 4x4. som sakt d er en 89 dohc sierra som skal få litt bedre framkommelighet til vintern.. d jeg er mest nyskjerrig på er den biten i gulvet som skal moddes, har noen bilder av nøyaktig hvor mye som trengs å moddes i gulvet til fordelingskassa ? har skjært ut en STOR del av gulvet fra donor bilen der fordelingskassa er så jeg tror jeg har tatt ut nok for å sveise om i min.

 

i rammevangene forran er d jo egentli klart for drivaksler. bare å fjærne d ytterste laget,siden buen allerede er der.

 

noen her som har gjort denne jobben før ??

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Møtte nettopp på dette problemet selv! :o Bygger om fra dohc til 4x4 dohc.. Du skar ut tunnelen å har planer om å sveise inn en 4x4 tunnel? Fikk skrudd opp girkassa å har kjørt bilen men tipper det kommer til å riste hvis jeg passerer 30km/t :P

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var det jeg mente, skal sveise om tunnelen.. Merka att det var presspasning når jeg monterte opp kassen.. Men men, ombygginga skal vell ikke gå helt knirkefritt allti heller :P

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

heheh ;) menne viss du skal sveise om i nærmeste framtid setter jeg stor pris på om du tar noen bilder hvor du skjærer ut å legger i osv.. har som sakt skjært ut nesten halve dørken fra delebilen så jeg skal ikke mangle noe sånn sett for å sveise om :)

 

mvh

 

Even

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...