Jump to content

Gratis service- og reparasjonslogg

Recommended Posts

Guest rogerlr88
Posted

Da serviceloggen har begynt å bli svært så populær vil jeg gjerne også formidle tilbudet til landets Ford entusiaster.

Hva er Serviceloggen?

Serviceloggen er en online applikasjon hvor du kan legge inn alle dine kjøretøy, om dette så skulle være bil, båt, atv eller gressklipperen. Kjøretøyene legges inn med bilde og andre detaljer. Deretter kan du opprette reparasjoner og legge inn notater for hver enkelt oppgave, legge inn delenummer, delens merke, kostnader, etc.

Serviceloggen regner automatisk ut hvor høye (eller lave) kostnader du har pr. kjørte enhet for kjøretøyet, hvor langt du har kjørt, etc.

En slik reparasjonslogg er med på å øke kjøretøyets verdi ved evt. salg og du har fullstendig oversikt over utførte reparasjoner. Dette gjør det enklere å feilsøke ved en senere anledning.

Serviceloggen startet i utgangspunktet som et personlig prosjekt da jeg for en stund siden kjøpte meg en veteranbil som hadde behov for en del større reparasjoner. Jeg ville gjerne ha oversikt over hvor mye dette kostet meg, og dermed ble alfaversjonen av Serviceloggen utviklet. Etter dette luftet jeg idéen i et par tre forum, hvorav dette resulterte i dagens stabile versjon av Serviceloggen. Nye oppdateringer og flere funksjoner blir fortløpende integrert. Dette er som sagt et fritidsprosjekt og er gratis å bruke for alle. Håper så mange som mulig vil benytte seg av loggen. :D

Serviceloggens adresse er: http://www.servicelogg.no/

Kom gjerne med idéer og forslag til nye funksjoner og forbedringer.

Guest rogerlr88
Posted

Bare hyggelig. :D

Loggen har blitt kjempepopulær og den vil forbli gratis siden dette er et hobbyprosjekt ;)

Guest rogerlr88
Posted

Serviceloggen er oppdatert!

- CAPTCHA-funksjon er lagt inn i registreringsskjemaet for å unngå automatregistreringer av såkalte roboter.

- Mulighet for utvidet redigering av kjøretøy, nå også med mulighet for å slette kjøretøy.

- Brukernavn kan inneholde Æ, Ø og Å

- Felt for forbruk av drivstoff blir stående som du har skrevet (blir ikke endret av systemet)

og den beste av de alle....

- Alle datofelt kan redigeres, slik at du kan tilbakeskrive reparasjoner!