Guest rogerlr88 Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Da serviceloggen har begynt å bli svært så populær vil jeg gjerne også formidle tilbudet til landets Ford entusiaster. Hva er Serviceloggen?Serviceloggen er en online applikasjon hvor du kan legge inn alle dine kjøretøy, om dette så skulle være bil, båt, atv eller gressklipperen. Kjøretøyene legges inn med bilde og andre detaljer. Deretter kan du opprette reparasjoner og legge inn notater for hver enkelt oppgave, legge inn delenummer, delens merke, kostnader, etc. Serviceloggen regner automatisk ut hvor høye (eller lave) kostnader du har pr. kjørte enhet for kjøretøyet, hvor langt du har kjørt, etc. En slik reparasjonslogg er med på å øke kjøretøyets verdi ved evt. salg og du har fullstendig oversikt over utførte reparasjoner. Dette gjør det enklere å feilsøke ved en senere anledning. Serviceloggen startet i utgangspunktet som et personlig prosjekt da jeg for en stund siden kjøpte meg en veteranbil som hadde behov for en del større reparasjoner. Jeg ville gjerne ha oversikt over hvor mye dette kostet meg, og dermed ble alfaversjonen av Serviceloggen utviklet. Etter dette luftet jeg idéen i et par tre forum, hvorav dette resulterte i dagens stabile versjon av Serviceloggen. Nye oppdateringer og flere funksjoner blir fortløpende integrert. Dette er som sagt et fritidsprosjekt og er gratis å bruke for alle. Håper så mange som mulig vil benytte seg av loggen. Serviceloggens adresse er: http://www.servicelogg.no/ Kom gjerne med idéer og forslag til nye funksjoner og forbedringer.
2.8i TIC Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Prøvde dette nå og synes det funket utmerket.. Takk til dere som finner på noe slikt, og i tillegg gjør dette gratis.. :-)
Guest rogerlr88 Posted August 30, 2009 Posted August 30, 2009 Bare hyggelig. Loggen har blitt kjempepopulær og den vil forbli gratis siden dette er et hobbyprosjekt
Guest rogerlr88 Posted September 3, 2009 Posted September 3, 2009 Serviceloggen er oppdatert! - CAPTCHA-funksjon er lagt inn i registreringsskjemaet for å unngå automatregistreringer av såkalte roboter.- Mulighet for utvidet redigering av kjøretøy, nå også med mulighet for å slette kjøretøy.- Brukernavn kan inneholde Æ, Ø og Å- Felt for forbruk av drivstoff blir stående som du har skrevet (blir ikke endret av systemet) og den beste av de alle....- Alle datofelt kan redigeres, slik at du kan tilbakeskrive reparasjoner!
Serviceloggen Posted 57 minutes ago Posted 57 minutes ago (edited) Da er vi i gang igjen Det er mange år siden sist noe skjedde med Serviceloggen, men nå har det skjedd mye. Den har blitt mer moderne, enklere å bruke og har blitt helt omskrevet i en mer robust utgave. For dere som ikke kjenner Serviceloggen er det et sted hvor du kan legge inn alle kjøretøyene du har, enten det er bilen, båten eller gressklipperen, og føre servicehistorikk på den. Det er nyttig for alle, ikke bare dem som skrur selv. Det vil sannsynligvis kunne øke verdien ved full historikk på alt som er gjort, og du har full kontroll over løpende utgifter. Serviceloggen er gratis å bruke for alle, og for dem som allerede er bruker har ikke omskriving og oppdatering tatt bort noen opplysninger på registrerte kjøretøy. Alt ligger slik du forlot det. For ikke å lage en lang liste over alle funksjoner, så er understående liste en oversikt over de viktigste nye funksjonene. Mobiltilpasset - det meste skal vises ryddig på mobil nå. App er også på lista. Den kommer om en liten stund, men mobilversjonen skal være grei å bruke. Drivstoffregistrering - Det er mulighet for å registrere fyllinger med liter, pris og km-stand, slik at du etter allerede et par fyllinger kan se gj.snittsforbruket og kostnad. Registrering av forbruk ligger som knapp både i kjøretøyoversikten og når du har klikket deg inn på et kjøretøy. Delelager - dette eksisterte også tidligere, men kun som en enkel liste. Nå kan du legge inn deler med litt flere detaljer og du kan velge om det er en privat beholdning, om du vil dele det med en annen bruker (om dere f.eks. har felles garasje), eller om du vil dele med alle. Overfør kjøretøy til ny eier er en funksjon som ble påbegynt for en god stund siden - nå er den helt ferdig 🙂 Selger du bilen kan du overføre servicehistorikken til ny eier (må være registrert på Serviceloggen). Påminnelser - Her kan du legge inn om du vil ha påminnelse for neste oljeskift og for neste EU-kontroll. Send gjerne inn forslag om det er flere påminnelser som bør legges inn. Serviceloggen er selvfølgelig gratis å bruke for alle 🙂 NB! Jeg setter stor pris på forslag til nye funksjoner eller til forbedringer av eksisterende, og vil forsøke løse alle henvendelser så raskt som mulig. Du kan sende inn forslag eller annet direkte i Serviceloggen etter du har logget inn. PS...måtte lage en ny bruker, da jeg av en eller annen årsak ikke lenger fikk tilgang til gammel bruker - for den som lurer... 🙂 Edited 56 minutes ago by Serviceloggen
Recommended Posts