Jump to content

Okei, trenger hjelp her


Zetec-S

Recommended Posts

Eg tenkte på å kjøpe meg noe sub i bilen min, men før dere sier: å, du må kjøpe skikkeli spiller og alt det der; eg skal kun ha sub, så hjelp meg med å finne ut av dette. (men viss dere har et KJEMPEforslag, så kan du slenge det inn da :P :D )

 

Altså... Tenkte å kjøpe ein såkalt aktiv sub, og spille den fra den orginale spilleren. Er ikje noe sånn inne i det der med å bygge skikkeli anlegg, skal bare ha litt meir trøkk i bilen.

Etter å ha hørt litt rundt med vimsete engelskmenn, så kom de fram til at det gjekk an, viss eg droppet bakre høytalere og visstnok tok de kablene på subben(eller noe sånt), og kjøpte meg ein RCA adapter/converter.

Da spør eg: Ka er ein RCA adapter/converter for noe??? Er det noen som kan hjelpe meg å finne dette på ein nettbutikk, eller finnes det overalt??

(Kan jo prøve å forklare ka det er til meg, men eg skjønner det nok ikje :lol: )

 

Takker for all hjelp :)

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Antar at du har en 6000 spiller i bilen din? denne er det ikke phono signal ut fra, derfor må du bruke en såkalt black box, kobles på høytalerledninger gjerne de bakre ja, hvis jeg ikke husker feil...

 

Mener jeg kobla opp en sånn på en viss sort puma til ei på forumet her.... Funker greit det! Mener å huske at de heller ikke hadde uttak i stikkene til signal bakover heller..

Link to comment
Share on other sites

Antar at du har en 6000 spiller i bilen din? denne er det ikke phono signal ut fra, derfor må du bruke en såkalt black box, kobles på høytalerledninger gjerne de bakre ja, hvis jeg ikke husker feil...

 

Mener jeg kobla opp en sånn på en viss sort puma til ei på forumet her.... Funker greit det! Mener å huske at de heller ikke hadde uttak i stikkene til signal bakover heller..

Har ein 6000 greie spiller ja. black box?? Er det den RCA adapteren det eller? Eller har du hørt om det?

 

Synd du ikkje er i bergensområdet da, kunne du tatt min og... :P :lol:

 

Fekk sånn delvis svar fra ein engelskmann no:

"just beek lookin in my auto leads catalogue. u need a speaker to rca adapter.. the model number is

 

PC1-601: High to Low Speaker line out Converter. Female RCA.

 

then all u need is a normal rca lead. to connect it to the amp .

 

halfords sell them m8, i think they r about £6"

 

Sier det dere noe???

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

High-signal ja... :rolleyes: Der datt eg av... :lol: :lol:

Får bare ta å kjøpe den subpakken da, så får eg se ka eg trenger da.

Men for all del, viss det er noen som har noe meir info, eller veit kor eg kan kjøpe den rca adapteren, så hyl ut. Trenger den sikkert uansett. :)

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

High-signal.. er at man bruker hytaler utagngene som signal inn på forsterkeren.. dette er det bare å spørre om før du kjøper.. ta deg en tur på bilradiospesjalisten.. de er meget dyktige ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Takker for det Zirz, men som eg sa, så skjønner eg sikkert ikkje ka det er for noe selv om du forklarer det. (nei, eg skjønte det ikkje :lol: :lol: )

 

Men du Ford4fun: Siden du klarte å fikse det på 2qute sin, du kunne ikje tatt å postet noen direkte linker til det eg trenger for å fikse dette?? Hadde vært flott! :)bilradiospesialisten f.eks? Viss du da går utifra at det ikkje er high-signal på det...

 

Takker :)

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

prøver å se om jeg finner noe jeg, men det var ikke lett.. vært på rockford sine hjemmesider...

Ta det engang til litt enklere:

En cd-spiller sender ut lydsignaler (spenning) på høytalerkablene, dette er såkalte highsignaler..

En cd-spiller MED phonoutgang, altså den som går til forsterker, sender med lowsignaler, altså, lav spenning...

Derfor må du koble til en boks, som "demper" spenningen på high, slik at du kan kjøre de inn på "low" på forsterker!! UC???

Link to comment
Share on other sites

Så det du sier er altså:

Sitat: "Antar at du har en 6000 spiller i bilen din? denne er det ikke phono signal ut fra"

 

Sitat2: "Men det er sånn du trenger skal du ha forsterker og sub, evt. om det er high-signal på forsterkeren da.. da trenger du ikke sånn.."

 

Sitat3: "En cd-spiller MED phonoutgang, altså den som går til forsterker, sender med lowsignaler, altså, lav spenning..."

 

Altså... Du sier at det ikkje er phonoutgang på min 6000 spiller, dvs IKKJE lav spenning. Men vil det da si at det er high-signal?? Og da trenger eg ikje?? :blink: :blink: :lol: Bare litt forvirret med det du sa, men eg skjønte det litt ja... :lol:

invert-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

ååååå.........rotete å ta dette på forum!

 

Du har blanda sammen litt du

!

En MED phonoutgang trenger ikke boks, da denne sender på low pr. phonoutgang!

Men en UTEN phono, sender du high via høytalerledninger, derfor trenger du boks som gjør om high til low!

 

MEN: har FORSTERKEREN din BÅDE low og HIGH innganger på seg, så trenger du IKKE boks!!

 

Enklere nå??

Link to comment
Share on other sites

Guest keldorn

Hva med å handle en crossover, så kam man bruke high ut fra crossover til de originale høytalerene, og low til en eventuell sub med delefilter..?

Link to comment
Share on other sites

Guest groundzero_lover
Eg tenkte på å kjøpe meg noe sub i bilen min, men før dere sier: å, du må kjøpe skikkeli spiller og alt det der; eg skal kun ha sub, så hjelp meg med å finne ut av dette. (men viss dere har et KJEMPEforslag, så kan du slenge det inn da :P :D )

 

Altså... Tenkte å kjøpe ein såkalt aktiv sub, og spille den fra den orginale spilleren. Er ikje noe sånn inne i det der med å bygge skikkeli anlegg, skal bare ha litt meir trøkk i bilen.

Etter å ha hørt litt rundt med vimsete engelskmenn, så kom de fram til at det gjekk an, viss eg droppet bakre høytalere og visstnok tok de kablene på subben(eller noe sånt), og kjøpte meg ein RCA adapter/converter.

Da spør eg: Ka er ein RCA adapter/converter for noe??? Er det noen som kan hjelpe meg å finne dette på ein nettbutikk, eller finnes det overalt??

(Kan jo prøve å forklare ka det er til meg, men eg skjønner det nok ikje :lol: )

 

Takker for all hjelp :)

jeg ville ha spurt importøren, eller merkeforhandleren her i norge, på den spilleren du har. De har som regel alltid en løsning! også får du riktige adaptere!

 

hvis du bare skal ha litt mer fylde i musikken, så ville jeg gått for en 10", men hvis du vil ha muligheten for å skru opp lyden å kjenne at det rister litt ville jeg ha gått for en 12" eller 2X10". Ground zero har jo både ferdige kasser, og enkelt komponenter til salgs! er ganske heftig lyd av de elementene!

 

www.ground-zero.no eller www.ground-zero-audio.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...