cossiemk1 Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Nå har jeg prøvd det meste, tror jeg, men bilen vil ikke gå skikkelig! Bilen er en 90mod sierra 2,0i ohc. Problemet er at den til tider fusker veldig, under 2k rpm, så fusker den veldig, og på 3/4 til full gass, så smeller det og fusker vildig, mens det på halv gass virker helt normalt. Dette skjer til stadighet, men noen ganger, så går den som den skal. Har byttet allt av plugg ledninger og fordeler osv, men uten hell.... Slangen mellom luftmengde måler og innsug var dårlig, så jeg byttet den også, og da var den ganske bra noen dager, men nå er den IKKE bra. Har fjerna katt og egr, så jeg lurer litt på om det kan være noe med lamda føleren, da den nå får høyere eksos temp nå, en tidligere. Noen som har vært borti samme??? noen som har noen ideer?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorbis Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 sjekk om katalysatoren er tett! hadde no av samma problem på bilen til fatters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 Ja, men nå var det sånn at jeg ikke har noe katalysator på bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thorbis Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 oki, daså, du skal vel egentlig ha det men! jaja. nei da veit ikke je mer Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Nå har jeg prøvd det meste, tror jeg, men bilen vil ikke gå skikkelig! Bilen er en 90mod sierra 2,0i ohc. Problemet er at den til tider fusker veldig, under 2k rpm, så fusker den veldig, og på 3/4 til full gass, så smeller det og fusker vildig, mens det på halv gass virker helt normalt. Dette skjer til stadighet, men noen ganger, så går den som den skal. Har byttet allt av plugg ledninger og fordeler osv, men uten hell.... Slangen mellom luftmengde måler og innsug var dårlig, så jeg byttet den også, og da var den ganske bra noen dager, men nå er den IKKE bra. Har fjerna katt og egr, så jeg lurer litt på om det kan være noe med lamda føleren, da den nå får høyere eksos temp nå, en tidligere. Noen som har vært borti samme??? noen som har noen ideer?? Er luftmengdemåleren i orden? Siden det hjalp når du rotet med slangen til denne... Har du vakum/luft-lekkasjer?Tettet du hullet i innsugsmanifolden da du tok bort EGR?At du har tatt bort EGR og KAT skal ikke ha noe si for lamda/HEGO-føleren. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Hull i innsug??? hvilket hull?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolf racing Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Hull i innsug??? hvilket hull?? kjekk alle vakum slanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 har sjekka alle vakum slanger.... men hadde det vært et hull i innsuget som jeg ikke hadde tetta, så ville vel ikke bilen gått i det hele tatt??? noen ganger er den jo helt fin i flere timer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 bilen til morra mi var lik.. vi bytte ørten lambdaer og div.. men det var luftmengdemåleren som var koko.. bytta den så helt fin igjen.. gikk gjennom eu uten kat og tilogmed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Har testet en annen luftmengdemåler i dag, men ingen forskjell Flere som har noen ideer??? skal prøve en annen fordeler i morra, så har jeg prøvd det også.... X fingra Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 hmm.. merkelig da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hst Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 kan ikkkje ve noke md tomgangs skruen/ventilen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 kan ikkkje ve noke md tomgangs skruen/ventilen???? Har sjekka den også... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hst Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 merkelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hst Posted February 21, 2005 Share Posted February 21, 2005 Men når slangen til luftmengdemålaren var noke kødd med, og du bytta den, og da funka bilen som den skulle ei stund so virka det som at feilen ligger der ein plass ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Hull i innsug??? hvilket hull?? Hadde du ikke tatt vekk EGR? Ble vel et hull i nærheten av gasspjeld og et i eksosmanifolden da?Men hvis den er fin i flere timer så er det neppe det som er problem..Tror du får falsk luft et sted jeg.. Eller så har du et problem med tenningstidspunkt/tenningssystem eller bensintilførsel..Ang. lambda/HEGO så bryr ikke motoren seg om denne på full gass, så tror neppe den er problemet ditt. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Desnoyer Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Du har sjekket at gasspjeldsensoren er i orden? har vært en del problemer med denne, du vil merke det om den fusker på spesielle pedalinnstilninger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 22, 2005 Author Share Posted February 22, 2005 Har sjekka gasspjeld sensoren, ja... byttet ut de pluggene jeg hadde kjøpt, med noen nye, og da ble den litt bedre, sjekket også alle vakum slangene igjen, og fant en som hadde lurt seg bak batteriet, som bare var teipet igjen, tettet den med en skrue, og det ble enda litt bedre, nå går den nesten helt bra, men holder igjen når jeg kommer litt opp i turtall...Finner ikke noe hull etter EGR på innsuget, men på eksosen var det jo 4 store hull, med no rør og greier i, dette er selvfølgelig ordnet.Flere ideer mottas med takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Ikke for å hjelpe til, men for å prøve å være morsom.....Jeg tror nemlig det er igangsetterstoppern som har løsna fast....eller så har du kanskje vært uheldig å slure fast suttehjulet mellom reima og den grønne overledningen....Kanskje du skjønner litt mindre nå? Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 er d tett mellom manifold og frontrør da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 23, 2005 Author Share Posted February 23, 2005 er d tett mellom manifold og frontrør da? Ikke det at jeg tror en liten eksos lekasje har noe med dette å gjøre, men ja, det er tett, hele veien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 hvis hego får feil verdier så vil jo motor fuske da.. er somregel sprekk rundt der hego sitter på de motorene der.. men d skal jo ikke ha noe betydning på "full" gass.. mystifistisk d der ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Har nesten det samme med escorten, går ikke skikkelig på tomgang når den er kald, hoster og nøkker under 1500 i oppoverbakker... har kommet frem til at det er hegoføleren som er dårlig.... har forresten ikke kat jeg heller.... 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Havari Posted April 20, 2005 Share Posted April 20, 2005 Sjekk at tennkablene er i orden og ikke gir overslag til di andre ellertil gods. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Jeg hadde samme problemet. Det forsvant når jeg skiftet fordelerlokk og stillte litt på tenningen. Så kom det tilbake når jeg stillte litt mer på tenningen og tomgangsskruen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now