Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå har jeg prøvd det meste, tror jeg, men bilen vil ikke gå skikkelig! Bilen er en 90mod sierra 2,0i ohc. Problemet er at den til tider fusker veldig, under 2k rpm, så fusker den veldig, og på 3/4 til full gass, så smeller det og fusker vildig, mens det på halv gass virker helt normalt. Dette skjer til stadighet, men noen ganger, så går den som den skal. Har byttet allt av plugg ledninger og fordeler osv, men uten hell.... Slangen mellom luftmengde måler og innsug var dårlig, så jeg byttet den også, og da var den ganske bra noen dager, men nå er den IKKE bra. Har fjerna katt og egr, så jeg lurer litt på om det kan være noe med lamda føleren, da den nå får høyere eksos temp nå, en tidligere. Noen som har vært borti samme??? noen som har noen ideer?? :unsure:

Guest thorbis
Posted

sjekk om katalysatoren er tett! hadde no av samma problem på bilen til fatters.

Guest thorbis
Posted

oki, daså, du skal vel egentlig ha det men! jaja. nei da veit ikke je mer

Posted
Nå har jeg prøvd det meste, tror jeg, men bilen vil ikke gå skikkelig! Bilen er en 90mod sierra 2,0i ohc. Problemet er at den til tider fusker veldig, under 2k rpm, så fusker den veldig, og på 3/4 til full gass, så smeller det og fusker vildig, mens det på halv gass virker helt normalt. Dette skjer til stadighet, men noen ganger, så går den som den skal. Har byttet allt av plugg ledninger og fordeler osv, men uten hell.... Slangen mellom luftmengde måler og innsug var dårlig, så jeg byttet den også, og da var den ganske bra noen dager, men nå er den IKKE bra. Har fjerna katt og egr, så jeg lurer litt på om det kan være noe med lamda føleren, da den nå får høyere eksos temp nå, en tidligere. Noen som har vært borti samme??? noen som har noen ideer?? :unsure:

Er luftmengdemåleren i orden? Siden det hjalp når du rotet med slangen til denne... Har du vakum/luft-lekkasjer?

Tettet du hullet i innsugsmanifolden da du tok bort EGR?

At du har tatt bort EGR og KAT skal ikke ha noe si for lamda/HEGO-føleren.

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest wolf racing
Posted
Hull i innsug??? hvilket hull?? :unsure: :unsure:

kjekk alle vakum slanger ;)

Posted

har sjekka alle vakum slanger.... men hadde det vært et hull i innsuget som jeg ikke hadde tetta, så ville vel ikke bilen gått i det hele tatt??? noen ganger er den jo helt fin i flere timer...

Posted

bilen til morra mi var lik.. vi bytte ørten lambdaer og div.. men det var luftmengdemåleren som var koko.. bytta den så helt fin igjen.. gikk gjennom eu uten kat og tilogmed..

Posted

Har testet en annen luftmengdemåler i dag, men ingen forskjell :(

Flere som har noen ideer??? skal prøve en annen fordeler i morra, så har jeg prøvd det også.... X fingra ;)

Posted

kan ikkkje ve noke md tomgangs skruen/ventilen????

Posted

Men når slangen til luftmengdemålaren var noke kødd med, og du bytta den, og da funka bilen som den skulle ei stund so virka det som at feilen ligger der ein plass :blink: .....

Posted
Hull i innsug??? hvilket hull?? :unsure: :unsure:

Hadde du ikke tatt vekk EGR? Ble vel et hull i nærheten av gasspjeld og et i eksosmanifolden da?

Men hvis den er fin i flere timer så er det neppe det som er problem..

Tror du får falsk luft et sted jeg.. Eller så har du et problem med tenningstidspunkt/tenningssystem eller bensintilførsel..

Ang. lambda/HEGO så bryr ikke motoren seg om denne på full gass, så tror neppe den er problemet ditt.

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Desnoyer
Posted

Du har sjekket at gasspjeldsensoren er i orden? har vært en del problemer med denne, du vil merke det om den fusker på spesielle pedalinnstilninger..

Posted

Har sjekka gasspjeld sensoren, ja... byttet ut de pluggene jeg hadde kjøpt, med noen nye, og da ble den litt bedre, sjekket også alle vakum slangene igjen, og fant en som hadde lurt seg bak batteriet, som bare var teipet igjen, tettet den med en skrue, og det ble enda litt bedre, nå går den nesten helt bra, men holder igjen når jeg kommer litt opp i turtall...

Finner ikke noe hull etter EGR på innsuget, men på eksosen var det jo 4 store hull, med no rør og greier i, dette er selvfølgelig ordnet.

Flere ideer mottas med takk ;)

Posted

Ikke for å hjelpe til, men for å prøve å være morsom.....

Jeg tror nemlig det er igangsetterstoppern som har løsna fast....eller så har du kanskje vært uheldig å slure fast suttehjulet mellom reima og den grønne overledningen....Kanskje du skjønner litt mindre nå? :rolleyes:

 

Peder

Guest fåården
Posted

er d tett mellom manifold og frontrør da?

Guest fåården
Posted

hvis hego får feil verdier så vil jo motor fuske da.. er somregel sprekk rundt der hego sitter på de motorene der.. men d skal jo ikke ha noe betydning på "full" gass.. mystifistisk d der ja...

  • 3 weeks later...
Posted

Har nesten det samme med escorten, går ikke skikkelig på tomgang når den er kald, hoster og nøkker under 1500 i oppoverbakker... har kommet frem til at det er hegoføleren som er dårlig.... har forresten ikke kat jeg heller....

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

  • 1 month later...
Guest Havari
Posted

Sjekk at tennkablene er i orden og ikke gir overslag til di andre eller

til gods.

Guest Lothar
Posted

Jeg hadde samme problemet. Det forsvant når jeg skiftet fordelerlokk og stillte litt på tenningen.

Så kom det tilbake når jeg stillte litt mer på tenningen og tomgangsskruen :P

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...