Guest mhane Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Oppdaget plutselig at oljetrykslampen ikke lyser når jeg slår på tenningen. Mener at denne skal lyse til etter jeg har startet og motoren får oljetrykket den skal ha eller..? Skrudde ut hele dashbordet og tok ut instrumentet og skiftet lyspæren selv om den gamle ohmet greit.Fremdeles ikke noe lys. Kjøpte ny oljetrykksbryter og tok av ledningen av den som står i motorblokka og satte den på den nye, men fremdeles ikke noe lys når jeg slo på tenninga.Kan det være for at den nye bryteren ikke sto i blokka og ble jorda? Noen idèer om hva jeg bør gjøre? (for ordens skyld bør jeg vel nevne at det er akkurat skiftet olje og filter og at oljenivået ligger like under max merket på peilepinnen) Mvh Magne Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Lampa vil ikke lyse hvis bryteren bare henger uten jord. Prøv å koble ledningen rett til jord, da skal lampa lyse, det er den enkleste måten å sjekke om den virker. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mhane Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Ok da forstår jeg det slik at du mener jeg bare trenger å koble selve ledningen til jord? Hvis lampen da lyser så er sannsynligvis oljetryksbryteren moden for skifte.Hvis lampen ikke lyser enda så er det ledningsbrudd eller noe annet trist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 (edited) Stemmer. Edit: Nå har jeg antatt at bryteren har 1-polet kontakt (en ledning), hvis det er flere blir det litt mer komplisert. Edited October 17, 2009 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mhane Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Flott! Takker for tipset. Enkel måte å finne ut om jeg skal begynne å løsne på den gamle oljetrykksbryteren eller feilsøke andre steder. Oppdatering følger senere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Skru i den nye oljetrykksbryteren så er problemet løst tenker jeg. 1992 Ford Escort RS 20002003 Ford Mondeo TDCI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mhane Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Da har jeg skiftet olje, filter og oljetrykksbryter.Ohmet den gamle og nye før jeg skrudde i den nye igjen så det kom ikke som noen overraskelse at lampen igjen lyste når jeg slo på tenningen. Slukket så snart filteret hadde fyltes opp og oljetrykket kom. Tok litt tid dette, men har ventet til oljeskift pga at det var letter å komme til uten at filteret sto på. Mvh Magne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now