Jump to content

Varmeseter DOHC CLX 92 modell


Guest Roko

Recommended Posts

Driver å tar en liten sjau på bilen før vinteren og forhåpentligvis at førerkortet kommer tilbake, og har da en liste over ting jeg må gjøre. Varmesetene stod for tur igår kveld. Begge disse har fungert tidligere, men mot vårparten av sist vinter sluttet de å fungere begge to. Litt usikker på hvem av de som sluttet først, siden jeg egentlig bare brukte den i førersete. Saken er den at det lyser i begge bryterne, og førersetet har vært veldig av å på, så mistenker noe dårlig kontakt. men det har også blitt så varmt at det ikke gikk ann å sitte i, og lurer på om det kan være noen brente varmetråder, altså brudd i selve setet. Prøvde kjapt å måle på ledningene inn til førersete igår, men virket ikke som det var noe strøm inn der. Sjekket også sikringer, og de så fine ut, dessuten fungerer sigaretttenneren, og ifølge instruskjonsboka går disse på samme. Lurer derfor på om det er noen flere kontaktpunkter mellom bryterene og setene enn de som sitter under førersete. her er det to sett ledninger som deler seg i to og to, der to går til førersetet og de andre går videre, (regner med at de går til passasjersetet). Kontakten så ikke spesielt irra ut heller. har derfor følgende spørsmål:

Er det vanlig at bryterne kan være problemet?

Sitter det noen relèer til varmesetene eller inngår disse i bryterne?

Er det noe spesielt sted der det vanligvis er brudd?

deler bryterne samme strøm? evt hvor splittes denne?

Hvis det viser seg at det går strøm inn til setene, hvordan finner jeg da feilen der? hvilke Ohm-verdier burde jeg finne på varmetrådene?

 

Satser på at andre har hatt dette problemet før meg, og takker hjertligst på forhånd for alle svar/meninger/tips og råd!

Link to comment
Share on other sites

ja regna egentlig med det.... trodde først det kunne vært noe annet, men når det ikke er noe krets der, så er det jo bare å bytte....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...