Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal bytte girkasse på dochen min.. er mt75 4x4 girkasse nå.. har fått tk i mt75 2wd kasse og mellomaksling..

kan eg bruke samme clutch? og er det noke ant eg trenger..

ser starteren er på andre sia..

frontdiffen kan vell berre stå på bilen?

takker for svar ;)

coz4copy.jpg
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Jeg har ihvertfall brukt clutch fra 2wd pinto. som er samme dim som dohc. Detta passa rett på 4x4 DOHC. Så er nok samme på OHC, DOHC og 4x4 DOHC, alle er 215mm, og skal passe om hverandre.

Diffen kan vel bare stå tror jeg ja. Må beholde drivakslinger framme for å slippe å ha åpne hull i diffen. Også tror jeg ikke hjullager framme funker som det skal uten drivakslinger på plass. Er ikke sikker men har hørt noe om det en gang.

Edited by exin89

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Posted
Jeg har ihvertfall brukt clutch fra 2wd pinto. som er samme dim som dohc. Detta passa rett på 4x4 DOHC. Så er nok samme på OHC, DOHC og 4x4 DOHC, alle er 215mm, og skal passe om hverandre.

Diffen kan vel bare stå tror jeg ja. Må beholde drivakslinger framme for å slippe å ha åpne hull i diffen. Også tror jeg ikke hjullager framme funker som det skal uten drivakslinger på plass. Er ikke sikker men har hørt noe om det en gang.

Ok.. takker

coz4copy.jpg