Jump to content

Tenning ford sierra ist


EEH

Recommended Posts

Hva er orginal tenningsgradene på sierra IS ca? Og hvor ca burde jeg havne på en IST konvertert med orginal tenning som lader rundt 0,5?

 

Har tenningslampe men klarer ikke helt finne riktig tenning for og slippe glødende manifold helt. Sliter også litt med tomgangen siden tomgangssensoren er gåen, har dratt ut sensoren for at den ikke skal gå så mye opp og ned. Men problemet kommer likevel da jeg gir gass og slepper opp igjen så havner tomgangen et annet sted. Dette gjør det litt vanskelig og måle tenninga da den ikke havner på samme sted igjen. Kan godt ta målinga på 1500 eller 2000 rpm f. eks. men hva skal tenninga være da?

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

8 grader fortenning er vell orginalt. Jeg kjører med 16 grader fortenning på min med 0.5 i ladetrykk.

 

 

rød manfoild kan også være att den får litt for lite bensin (hadde nok gitt litt mer) holder nok med 0.5 opp på bensintrykket

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

rød manfoild kan også være att den får litt for lite bensin (hadde nok gitt litt mer) holder nok med 0.5 opp på bensintrykket

 

 

Ok, men AFR måleren viser god blanding i hele registeret nå, har fått trykkvakta til og overlappe helt perfekt også. Men er det naturlig og se grenrøret gløde etter 10-15 min med litt småhard kjøring? Er for det meste snakk om rett før turboen i selve kollektoren og såvidt litt i grenene.

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

blir ikke manifolden rødglødene etter 10 min hardkjøring da er det hvertfall noe gæli :P

 

helt normalt att den blir rød etter 10-15 min med gassing...

 

Ok, da så. :) Da hadde jeg nok helt riktig tenning igår når jeg starta, for jeg starta på 15 grader og da gløda den ikke i det heletatt etter et par hundre meter med gassing og lading. Men etter 10 min med kjøring ca så starta det og gløde.

Link to comment
Share on other sites

Ok, men AFR måleren viser god blanding i hele registeret nå, har fått trykkvakta til og overlappe helt perfekt også. Men er det naturlig og se grenrøret gløde etter 10-15 min med litt småhard kjøring? Er for det meste snakk om rett før turboen i selve kollektoren og såvidt litt i grenene.

 

Mvh Espen

 

hvor mye fortenning har du på 4000- 5000 omdr???

 

siden du bor på oppegård så møter vel du sierran vår ofte regner jeg med..hehe

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

hvor mye fortenning har du på 4000- 5000 omdr???

 

siden du bor på oppegård så møter vel du sierran vår ofte regner jeg med..hehe

 

Har ikke sjekka fortenninga på så høyt turtall, jeg får ny tomgangssensor i kveld, så skal prøve og kuke litt med tenninga igjen da. Men nå sliter jeg med at bilen koker, så bestiller nytt termostat og tempsensor idag, så henter jeg det på jobben på fredag eller i morgen. :) Den koker ikke når motoren går, men lar den stå på tomgang 3-5 min før jeg skrur den av for og la turboen få litt olje og kjøle seg ned. Men idet jeg skrur av tenninga så koker det i ekspansjonstanken og det kommer ut av ventilen der. Noen ide om hva det kan være?

 

Jeg bor i Drøbak nå, har faktisk aldri sett bilen deres men ser stadig etter den når jeg er ute og kjører. Jeg kjenner jo Erik litt fra drøbak, skjønt det som at dere kjenner hverandre litt? Han med den oransje IST'en.. Blå sedan dere har?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...