sierraTIC Posted December 5, 2009 Posted December 5, 2009 Hei, va på dokka i går og henta en svart mondeo sedan 4x4 mk1 96mod. Bilen var strøken alt, MEN!! bilen seiler noe så jææævlig på glatta bak, ræva bare skeiner fra side til side, uansett om man slepper gassen eller gir på. Hva er galt ? vet at foringene bak er slitte, men det er ikke feilen :s på asfalt er ikke bilen sånn kun på glatta, Kjører jeg fortere enn 70 så er bilen livs farlig. Hva **** er galt med den ?
Fresh| Posted December 5, 2009 Posted December 5, 2009 Hadde problemer med dette på min stv. Bytta støtdempere bak og da ble det i orden. I tillegg nytta jeg et par foringer men det var nok demperene som hadde skylda.
sierraTIC Posted December 5, 2009 Author Posted December 5, 2009 demprane rundt hele bilen er skifta i september, men bilen har ikke blitt kjørt før nå. De er veldig stive, kanskje derfor?
Gompie Posted December 5, 2009 Posted December 5, 2009 demprane rundt hele bilen er skifta i september, men bilen har ikke blitt kjørt før nå. De er veldig stive, kanskje derfor? sjekk at bakstillinga er rett og ikke har fått seg en liten bøy, tenker spesielt på de tynne armene som går fra navet og inn til traversen bak, disse bøyer seg lett og bilen blir da som du sier umulig på glatta. 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)
sierraTIC Posted December 5, 2009 Author Posted December 5, 2009 Takker for svar men fikk vite at det kan være hjullagra? det ska være helt ødelagt
kimsa Posted December 5, 2009 Posted December 5, 2009 Takker for svar men fikk vite at det kan være hjullagra? det ska være helt ødelagtDet kan jo være en logisk forklaring da ødelagte hjullagere som oftest gir motstand i hjulet, noe som i ditt tilfelle vil fungere som en brems på glatta. Lykke til med byttet, så blir det spennende å høre om det var det som virkelig var galt. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1
Recommended Posts