Jump to content

viskere til mk3 mondeo


Guest dieseldyret

Recommended Posts

Guest dieseldyret

Hva slags viskere anbefaler folk her inne? Jeg har nå flat blade typen fra biltema, men den tar dårlig på førerside ved retur. Er det sånn at man skal vri litt på viskerarmen så bladet tar bedre? Bytta frontrute ifjor, fikk da på såkalte "orginalmonterte" viskere som jeg ikke har vært fornøyd med (iallfall ikke til prisen som var 250 kr pr stk!!)

Link to comment
Share on other sites

hvis du er gnien kan du ta orginalviskerne dine å sett på ny gummi. samtidig priker du av "slitasjevarsleren" så slepper du den stygge gule prikken

 

hvis du er gnien kan du ta orginalviskerne dine å sett på ny gummi. samtidig priker du av "slitasjevarsleren" så slepper du den stygge gule prikken

Link to comment
Share on other sites

Kjører også med org viskere her, og er IKKE fornøyd.

 

Andre settet jeg har kjøpt til min etter jeg fikk bilen.

Første settet var særdeles dårlige rett ut av eska, ikke myke nok og bråka og tok bort dårlig med vann, jeg har også ny frontrute.

Ja ja tenkte jeg, kanskje et dårlig batch disse kom fra så jeg kjøpte et nytt sett og disse var akkurat like dårlige.

En kamerat av meg har en Transit som jeg tror har lik lengde på viskerene som min 01' Mondeo, også disse er dårlige selv om de er nye.

 

Så jeg tror rett og slett det er lengden på viskeren som har noe å si.

Min 94' Mondeo har noe kortere viskere, disse oså fra Ford, men disse funker som bare det.

Skikkelig fornøyd med viskerene til 94' modellen.

 

Vet iallefall at jeg ikke skal kjøpe nye viskere til min 01' på Ford neste gang, da går jeg heller for noen fra Biltema eller no.

 

Biltema sine har også vært mange ganger kåret til de beste viskerene i div uavhengige blader....

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Får der en hinne når viskeren går over ruta eller er det bare meg?

Mulig å få bort den hinna ved å avfette ruta elle noe?

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

Guest dieseldyret

Kjørte en langtur idag på ca 30 mil, ble enig med meg selv at viskerne skal bort før neste tur! I motorveifart+ bare blafra den venstre viskeren, fikk bare vekk vann som var midt under trykkpunktet. Skal prøve viskere fra BT med spoiler neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Originalviskerne er ikke bra etter hva jeg har erfart, og Biltema er enda verre. Kan anbefale Bosch Aerotwin, litt dyre i innkjøp men varer lenge og visker strøkent.

har hatt samme settet nå i to og et halvt år. Angående belegg på ruten, kjøp Super sikt og bland i spylervæsken, den tar trafikkfilm.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...