Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har litt lyst på Mondeo 2,5 V6, men lurer da, har bare hatt en bråta med sierra'er og 2 scorpioer

Hva burde jeg se etter av svakheter på disse bilene?

Karrossen og teknisk.

Er det noe vensentlig forskjell mellom MK1 og MK2 som gjør den ene bedre enn den andre?

Fordeler og ulemper på disse bilene hadde vært fint:)

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

ingen altså?...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

Jeg hadde en MK1 i 5 år. Var 1.8L så kan si lite om motor til deg, men litt annet kan jeg si. Kjørte 180.000km med den bilen. Solt på 276.000km og den var like fin. Dette var en 95 mod. Combi.

Har også en MK2 med samme motor, bare svartmotorutgaven. Stasjonsvogn ifra 2000.

- Det første du skal tenke på er jo RUST. Mondeo ruster mye. Hadde ikke det problemet med noen av mine før siste vinteren på 95,modellen. Jeg pendlet ett år mellom Gjøvik og Lillehammer i salt, og på den vinteren ble bilen spist opp.

- Lysene er betraktelig bedre på Mk2. Mk1 har talglys og et stort problem med strømstyrken til lyktene. Ikke noe et nytt hjemmemekket ledningsnett ikke kan fikse selvfølgelig. Gikk fra 9,8 til 13,3 volt på mine lys. MK1 en.

- Ellers så slites foringer i bakstillingen lett om bilen er senket.

- 205/45/17 er perfekt dekk dimmensjon på begge modeller, alt annet blir håpløst å kjøre med.

- Tank lokket åpnes fra inne i bilen og har en tendens til å fryse om vinteren.

- Bremseskivene er svært ømfintelige og blir veldig lett skakke. Felger med litt kast kan være nok. Eller forandring i størrelsen.

Alle andre problemer jeg har hatt knytter seg til motoren på MK1 mondeoen og har da ingen interesse for deg.

Posted

ser ut som det faktisk blir en MK1 så det var meget nyttig likevell:) så takk for det

― Jeremy Clarkson