Guest bertil Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Sliter med å få startet min 95/96 transit 2,5 diesel tdi. Den starter til slutt kun ved hjelp av startgass men det tar en stund før at gass pedalen gir respons?Motor lampe lyser og bilen orker ingen ting. Diesel filter er byttet.Gløde plugg er byttet. Bilens km er 200 000. Noen som har erfaring med dette?
Breda Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Har bytta MANGE dieselpumper på sånne. Kan jo også høres litt sånn ut på symptomene du gir. Så fremt du ikke har skadet noe med startgassen da. Ihvertfall så er dieselpumpe ett kjent problem. Sjekk eventuelt trigger på veiva, sitter på passasjersiden. Og til info så er ikke bilen din TDI. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Guest bertil Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 (edited) Har bytta MANGE dieselpumper på sånne. Kan jo også høres litt sånn ut på symptomene du gir. Så fremt du ikke har skadet noe med startgassen da. Ihvertfall så er dieselpumpe ett kjent problem. Sjekk eventuelt trigger på veiva, sitter på passasjersiden. Og til info så er ikke bilen din TDI. Ok. Så diesel pumper er ikke et ukjent fenomen?Er det noe på diesel pumpa som kan byttes eller må den til overhaling ellers sisst kjøpes nytt? Startgass! bilen ruser seg ikke opp ved bruk av dette.Når den starter må jeg hjelpe den litt på tomgang men går på tomgang etter 15-20 sekunder. Du nevner trigger kan du spesifisere hva det er så jeg slipper å gjette meg frem :-) Hadde forøvrig problem før bilen stoppet med at når jeg skulle starte bilen så lyste motorlampe etter start og måtte stoppes og startes et par ganger før den forsvant.Lyste lampen var efekten dårlig. Har vel syntes at bilen har svarta litt på 4-5 gir. Noen tips hvor jeg får billigst tak i deler? Edited February 16, 2010 by bertil
Guest bertil Posted February 17, 2010 Posted February 17, 2010 Ok. Så diesel pumper er ikke et ukjent fenomen?Er det noe på diesel pumpa som kan byttes eller må den til overhaling ellers sisst kjøpes nytt? Startgass! bilen ruser seg ikke opp ved bruk av dette.Når den starter må jeg hjelpe den litt på tomgang men går på tomgang etter 15-20 sekunder. Hadde forøvrig problem før bilen stoppet med at når jeg skulle starte bilen så lyste motorlampe etter start og måtte stoppes og startes et par ganger før den forsvant.Lyste lampen var efekten dårlig. Har vel syntes at bilen har svarta litt på 4-5 gir. Noen tips hvor jeg får billigst tak i deler? Har nå bestillt trigger/veivføler så får jeg starte feil søkingen med den.
Guest bertil Posted February 23, 2010 Posted February 23, 2010 (edited) Har bytta MANGE dieselpumper på sånne. Kan jo også høres litt sånn ut på symptomene du gir. Så fremt du ikke har skadet noe med startgassen da. Ihvertfall så er dieselpumpe ett kjent problem. Sjekk eventuelt trigger på veiva, sitter på passasjersiden. Og til info så er ikke bilen din TDI. Hei igjen. Har hatt en diagnose på bilen og det var endel feil som kom opp men ble slettet (sikkert etter vi har sjekket kontakter og byttet veivaksel føler).Ved ny diagnose så kommer det ingen feilmeldinger opp igjen. Mekanikeren kunne ikke høre at det summet i diesel pumpa når tenning ble slått på? Noen tips du kan dele med deg? mvh Edited February 23, 2010 by bertil
Recommended Posts