Jump to content

cosworth som ikke starter


Guest Fjeldstad

Recommended Posts

Guest Fjeldstad

kompis av meg har en cosworth som ikke vil starte, det er bensin, gnist og plugga er våte..

motor sviver fint rundt og er på nippet til å starte.. noen forslag til hva jeg kan sjekke for å finne noe feil?

 

 

Mvh KHF

Link to comment
Share on other sites

var under pådrag på 4gir at den bare stoppet. har skjedd 2ganger før under pådrag og da var det pågrunn av tenningsmodulen som løsnet. Så kanskje jeg skal prøve å få byttet den da den kanskje har tatt kvelden nå!!

 

forrige gang var det bare og sette den tilbake så fyra den.

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

Bytta tenningsmodul og fortsatt vil den ikke starte. Når jeg holder gassen helt inne så merker du det tenner eller hva jeg skal kalle det og er den så nær ved og starte, holder jeg ikke gassen inne så kommer det i ny og ne at den tenner men starter heller ikke. Men siden det er gnist så er vell coilen i orden?

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

At du ser en gnist betyr ikke at det er en bra gnist. Energien i den kan variere enormt og orginalt 20 år gammelt cosworth er som regel rett og slett søppel. Har du en annen coil du kan prøve med? byttet du MAP sensoren? Kan være den og..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

prøv å ta av vanntemp eller luft temp kontakt å prøv da :)

får mye bensin når vanntemp ike er i orden.

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

Nei. Trigger forteller bare hvor motoren står. Ikke svakt signal=svak gnist. Tipper tenningsmodul ell coil.

 

 

At du ser en gnist betyr ikke at det er en bra gnist. Energien i den kan variere enormt og orginalt 20 år gammelt cosworth er som regel rett og slett søppel. Har du en annen coil du kan prøve med? byttet du MAP sensoren? Kan være den og..

 

 

Ja byttet mapsensoren å. Hmm,blir vell til at jeg må kjøpe en ny coil tenker jeg. skal få en som har litt mere peiling enn meg heldigvis til og komme og se på bilen på torsdag så håper han finner ut hvorfor.

 

prøv å ta av vanntemp eller luft temp kontakt å prøv da :)

får mye bensin når vanntemp ike er i orden.

 

 

Men jeg tror ikke bilen bare hadde stoppet under pådrag visst den får for mye bensin? kan jo hende jeg tar feil.

Ja kan prøve.er verdt et forsøk!! :)

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.

Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor :)

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

Deilig og skru litt så du lærer litt....he he :lol: :lol:

 

Mvh

 

 

Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.

Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor :)

Link to comment
Share on other sites

Fant ut grunnen til at den ikke starte, det var reg.reima som hadde hoppet over. da jeg starta den opp rasla det noe jævelig.

Å så når jeg tok av toppen så har ventila knekt på syl.2-4 så det er blitt hull i stempelene! Bare og bygge/kjøpe ny motor :)

 

Heldig du da. Jeg tok alle 16 ventilene, stemplene, og fikk riper i sylinderveggene. I tillegg tok jeg noen ventilstyringer.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Heldig du da. Jeg tok alle 16 ventilene, stemplene, og fikk riper i sylinderveggene. I tillegg tok jeg noen ventilstyringer.

 

og ventil fjær. må få med alt! ikkje enkelt å bli gammel. hehe

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hehe,sylinderene overlevde visst men toppen har takket for seg. Så da er det egentlig mest fristende å få tak i en ny motor enn og bygge opp den gamle. kjører 270oppsett å hadde ikke planer om noe mere enn det egentlig så trenger ikke bygge noe rå motor,bare ha noe originalt no :lol:

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

kjører bare 270chip blå dyser,3"mongoose. og jeg har hatt problem etter 2uker så fikk jeg noe feiltenning så bilen gikk som ei dass, når dette blei retta opp i synes jeg fortsatt ladetrykk kommer altfor sent å kjører jo bare original T3 turbo. grønne dyser og 330chip?

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...