Jump to content

SENKING TAUNUS TRENGER HJELP


mortos

Recommended Posts

Hei igjen alle sammen. Skal også kjøpe senkesett med dempere til min taunus 2.3 76 m.

Hvilket senkesett og dempere kan anbefales til denne bilen, er i tvil ang felger men det blir sansynnelig noen 7 x13 med ET 6-7.

Håper noen der ute kan komme med løsning.

M.v.h. Morten :rolleyes:

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen alle sammen. Skal også kjøpe senkesett med dempere til min taunus 2.3 76 m.

Hvilket senkesett og dempere kan anbefales til denne bilen, er i tvil ang felger men det blir sansynnelig noen 7 x13 med ET 6-7.

Håper noen der ute kan komme med løsning.

M.v.h. Morten :rolleyes:

Burtonpower.co.uk ;)

de ligger under cortina mk3, taunus og den har samme understell.

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte senkesett hos rseuroford. har bare ikke kommet så langt å fått montert det. jeg kjøpte spax dempere, men gaz dempere er like bra. rseuroford selger det meste til taunus. ville nok kjøpt senkesett til taunus og ikke cortina(selvom det er ca. samma bilen). tenker på godkjenning av dette hos bt og dem slår seg vel vrange når man leser cortina i godkjenningspapirene.

 

når du skal til å montere senkesettet, så kan hende at du får en overraskelse. hehe. kan hende du må ta jobben å bytte foringer også pga. boltene ruster fast i indre stål-hylser i gummiforingene.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte senkesett hos rseuroford. har bare ikke kommet så langt å fått montert det. jeg kjøpte spax dempere, men gaz dempere er like bra. rseuroford selger det meste til taunus. ville nok kjøpt senkesett til taunus og ikke cortina(selvom det er ca. samma bilen). tenker på godkjenning av dette hos bt og dem slår seg vel vrange når man leser cortina i godkjenningspapirene.

 

når du skal til å montere senkesettet, så kan hende at du får en overraskelse. hehe. kan hende du må ta jobben å bytte foringer også pga. boltene ruster fast i indre stål-hylser i gummiforingene.

 

Heilt rett og kloke ord!

 

Som sagt, kjøp til Taunus og ikkje Cort!

RSEuroford er topp på god pris og service.Ei oppgradering av understell uten å skifte foringer, (da er jo poly det einaste alternativet), er og bør væra UTENKELIG. Samme firma skffer deg det du ønsker i poly!

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte senkesett hos rseuroford. har bare ikke kommet så langt å fått montert det. jeg kjøpte spax dempere, men gaz dempere er like bra. rseuroford selger det meste til taunus. ville nok kjøpt senkesett til taunus og ikke cortina(selvom det er ca. samma bilen). tenker på godkjenning av dette hos bt og dem slår seg vel vrange når man leser cortina i godkjenningspapirene.

 

når du skal til å montere senkesettet, så kan hende at du får en overraskelse. hehe. kan hende du må ta jobben å bytte foringer også pga. boltene ruster fast i indre stål-hylser i gummiforingene.

Tusen takk RsMuffe :D Da bestiller jeg alt av senking foringer til tirsdag oss rseuoford.

Hvilken farge er best og bruke på polly foringene, og hvor mye bør jeg senke bilen med 7 x13 Et 6-7

M.v.h. Morten :D

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

ville ringt å snakket med rune(rseuroford). han kan nok svare deg på hvilken foringer og senkesett osv.

 

men min org.taunus er super høy med org. 13 tom stålfelger. kunne sikkert senket min 80mm. men nå har ikke jeg kommet så langt som å se på felg valg. men rseuroford skaffer senkesett med tuv-papir ned til 40mm senk og han har et sett som senker 60mm med godkjenningspapirer(men det er ikke tuv, men tilsvarene).

Link to comment
Share on other sites

ville ringt å snakket med rune(rseuroford). han kan nok svare deg på hvilken foringer og senkesett osv.

 

men min org.taunus er super høy med org. 13 tom stålfelger. kunne sikkert senket min 80mm. men nå har ikke jeg kommet så langt som å se på felg valg. men rseuroford skaffer senkesett med tuv-papir ned til 40mm senk og han har et sett som senker 60mm med godkjenningspapirer(men det er ikke tuv, men tilsvarene).

[/quote

Takk for all hjelp. Ringer rune i morra.

M.v.h. Morten

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.fahrwerke.de/de/index.php

 

Her kjøpte jeg til min Taunus. Men jeg fikk problemner med BT angående max last på fjæerene. Mangler 55 kg.

 

Vis du har Sedan så er det ikke noe problem.

 

Vart ca 2300 kr med TOLL og TULL. Tok en liten uke så var de på posten.

 

Såg ut som de hadde justerbare også. mulig med TUV. Husker ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...