Jump to content

Dohc 8v turbo kitt


Torgeir B

Recommended Posts

Selger turbo sats\kit til Sierra Dohc 8v

 

Kina turbo 60A/R kompressor 63 A/R Turbin

Grenrør type hjemme snekkra

2,5" Downpipe med plass til original og bb lamda

Cosworth 4x4 intercooler + rør og silikon slanger

Ekstra map sensor med "lure" ventil

4stk originale Dohc stempel og råder som en kan dreie av for lav komp

+ nic naks som følger med :)

 

Kan nevne att eg har kjørt med 0,8 i trykk ca 5000km uten problemer

Og det funker godt !

 

Kunne tengt meg 6000kr for hele sulamitten siden turboen er strøken

 

 

Har også en ekstra motor med gåen topppakning stående og

Rustfritt grenrør som sveises om litt.

 

 

Torgeir Birkeland

Tlf 95 21 44 86 eller PM

Det befinner seg i Bygstad i Sogn og Fjorane

 

DSC00445.jpg

 

DSC00457.jpg

 

DSC00559.jpg

 

DSC00535.jpg

 

DSC00503.jpg

 

DSC00454.jpg

 

DSC00412.jpg

Edited by Gravstein

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Kva er den lureventilen for noko?

 

Kjørte du orginal innmat?

Kva gjorde du med tenninga?

 

Er interresert!

 

Kjørte med urørt innmat, Hadde MF2 tilleggs sprut med 511cc dyse.

Tenninga senka eg ved å gjore av den kontakten med rød plugg som er ved siden av coilen.

Da senker du tenninga med 6 grader.

 

Lure ventilen er egentlig en avlastnings ventil til bremsekraft forsterkeren.

Den slipper ut luft nå det blir trykk mot map sensoren slik att den ikke skall gå tynt.

 

Anbefaler å kjøre med lavere kompresjon, MS2 eller AEM fic sprut og en bred bånd lamda, slik att du få så korrekt blanding som mulig.

Da kan du kjøre med mye trykk :D

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Kjørte med urørt innmat, Hadde MF2 tilleggs sprut med 511cc dyse.

Tenninga senka eg ved å gjore av den kontakten med rød plugg som er ved siden av coilen.

Da senker du tenninga med 6 grader.

 

Lure ventilen er egentlig en avlastnings ventil til bremsekraft forsterkeren.

Den slipper ut luft nå det blir trykk mot map sensoren slik att den ikke skall gå tynt.

 

Anbefaler å kjøre med lavere kompresjon, MS2 eller AEM fic sprut og en bred bånd lamda, slik att du få så korrekt blanding som mulig.

Da kan du kjøre med mye trykk :D

 

Suverent!

 

Dette vert jo leikande lett! Forhold til c20ne konverteringa eg gjode i vinter!

 

Men kor fekk du kjøpt den ventilen? eller er du interreser i å berre selge den?

Kunne du tatt bilde av den jordins ledningen? kor du har kobla den til?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...