Jump to content

Bytte dynamo på MK2 diesel


RS|Stian

Recommended Posts

Noen her som har byttet dynamo på Focus MK2 diesel? Hvis det utgjør noen forskjell så er det 2,0 TDCi det er snakk om. De siste 2-3 ukene har det vært en ulyd som 'spinner' seg opp i takt med turtallet, hører den godt ved ca. 1500 omdreininger, og her om dagen begynte også batterilampa og lyse. Skulle til å starte den i sta men batteriet var helt flatt. Har kikket ned i motorrommet og ser at det jo er ganske trangt men er det en kurant jobb å bytte dynamo?

 

Skal ha bilen på en liten sjekk hos Ford i morgen for å konstatere om det er dynamoen som er gåen eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Skal bytte det samme som deg på tanta mi sin Focus så jeg lurer på det samme :) Dynamoen koster tross alt 3400kr hos meca så hadde vært greit å fått bytta den selv siden Ford tar 800 kr time :P

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har en Focus C-Max med 2.0 TDCi motor.

 

Ut med dieselfilter og braketten så har du fri adgang til dynamoen.

 

Jeg skifta netop på min nå og kjøpte orginal dynamo (120A) hos ford, det var ikke byttedel og kosta kun 1905,- Inkl moms hos bilia på økern.

 

 

Jeg og sjekka flere steder før jeg ringte Bilia på økern men da kom jo bonusprisen :)

Så sjekk priser hos flere en bare hos de uorginale ;) er ikke altid de er rimligst.

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...