Guest Beebop Posted March 15, 2005 Posted March 15, 2005 Hei Har en 89 mod Sierra 2.0 l ( gasser ). I det siste har jeg hatt en del problemer med bilen. Jeg er ingen "mekker" men har lyst til å lære. For det første er bilen tung å starte når det er kaldere enn 10 + grader. Det vil si den starter greit, men stopper med en gang, slik gjør den en del ganger. Må ruse en god stund før jeg kan kjøre av gårde. Den fortsetter å stoppe på tomgang helt til den blir skikkelig varm. For det andre har jeg problemer med vibrasjoner i forhjulene og rattet rundt 90 kmh.Et tredje problem som har dukket opp i det siste, er at det føles som bilen mister effekt på høye turtall. Spesiel på første og andre gir. Når jeg drar på litt, kommer det en slags suselyd rett før jeg girer. Håper noen kan hjelpe meg med dette.
rattlesnake Posted March 16, 2005 Posted March 16, 2005 det er nok den elekroniske choken som spiller deg ett puss...det kan oxo være den boksen som return går i som er tett...kompis av meg hadde det problemet.. et tips hvis du syns at bilen dra dårlig,er å sette på en weber fra en 86 mod eller gammlerer..mye mer sprut i motoren hvis man gjør det...+++at man får choken på kjølevannet istedet,å man har mye mer kontroll på når choken er på eller ikke...forgasseren som står på din bil er akkurat den samme som sto på min,å den kan man bruke til lerdueskyting for min del...en og halvporter kalle jeg den...
Emilskj Posted March 16, 2005 Posted March 16, 2005 Hei Kan fortelle litt om vibrasjoner i ratt og framhjul. Vibrasjoner under vanlig kjøring, skyldes nesten helt sikkert ubalanse i hjulene. Disse bilene er kresne på dekkvalg, så selv om dekkene er ballansert, er det ikke sikkert det blir perfekt nok. Risting under svak nedbremsing(bremserist) skyldes kast i bremseskivene. Alle sierraer og scorpioer som er kjørt mer enn 500 meter har dette. Det er ikke farlig, men syns du det er plagsomt, kan du bytte til tykkere skiver. Det er absolutt ingen vits i å skifte til orginale skiver, fordi problemet oppstår igjen etter første harde nedbremsing. Noe som kan avhjelpe begge problemene en del, er å bytte foringer i forstillingen. Mulig at mangelen på drag kan skyldes at det andre løpet på forgassern ikke slår inn. Her må jeg ta forbehold, men på en fiesta jeg hadde med toløps forgasser var det lekasje i en vakummembran inni forgassern som forårsaket det samme problemet. MvhEmil
Recommended Posts